معرفی ابزار

متر لیزری چیست و در چه صنایعی کاربرد دارد؟

متر لیزری از ابزارآلات پر کاربرد در صنایع مختلف است. متر یک وسیله مهم برای اندازه گیری محسوب می شود. برای اینکه شما بتوانید در کار خود دقت بالایی داشته باشید نیاز دارید تا از این محصول استفاده کنید. در این مقاله شما با ویژگی های این ابزار پر کاربرد آشنا خواهید شد.

مترهای لیزری در کنار کاربردهایی که دارند بسیار دقیق عمل می کنند. یعنی شما به عنوان یک استفاده کننده می توانید به راحتی از آن برای انجام فرایند کار استفاده نمایید. به دلیل راحتی استفاده از این وسیله، هر شخصی قادر است با کمی دانش از آن استفاده کند.

در وب سایت ابزارایران، محصولات زیادی به فروش می رسد که هر یک می تواند توانایی کار خود را در صنعت به نمایش بگذارد. قبل از خرید هر نوع محصولی می توانید به وب سایت پایگاه دانش ابزارایران مراجعه کنید و در مورد محصول خود مقالات موجود را مطالعه نمایید. داشتن اطلاعات کافی در مورد محصولات و ابزارآلات به شما کمک می کند تا کیفیت خرید و انتخاب خود را افزایش دهید.

متر لیزری

در ادامه مقاله با متر لیزری، کاربرد این محصول، طریقه استفاده و … آشنا خواهید شد. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

متر لیزری چیست؟

شما اگر می خواهید اندازه طول، زوایه ها، سطح و حتی رابطه فیثاغورثی را به دست آورید بهترین کار استفاده کردن از متر لیزری می باشد. به همین خاطر افرادی که نیاز به استفاده دائمی از متر دارند و باید اندازه های دقیقی از سطوح به دست بیاورند مشتاقانه به سراغ استفاده از این ابزار می روند.

در واقع رشد فناوری باعث شده است تا محصولات به روز شده و کیفیت کار و دقت نیز بالا برود. در ادامه همراه ما باشید تا با چگونگی کار کرد این وسیله و موارد استفاده از آن اشنا شوید. در ضمن شما باید قبل از استفاده از هر محصولی حتی ابزارآلات تعمیرگاهی و یا باغبانی با مزیت های آن آشنا شوید. پس با دقت بیشتر به مزیت مترهای لیزری توجه نمایید.

چگونگی کار کرد و استفاده از متر لیزری

همان گونه که مشخص است این نوع مترها، با کمک لیزر فرایند اندازه گیری را انجام می دهند. به همین جهت لیزر نقش اساسی در اندازه گیری دارد. هر چقد طول فرکانس لیزر بالاتر باشد کیفیت اندازه گیری نیز افزایش پیدا می کند. شما می توانید برای اندازه گیری فاصله دو جسم از این متر استفاده کنید. تا در کنار سرعت کار، دقت بالای آن ینز استفاده نمایید.

نور لیزر موجود در متر، تک فرکانسی است. همین امر باعث شده تا ایستایی و قدرت اندازه گیری آن افزایش پیدا کند. در ضمن لازم است بدانید که نور لیزری با فاصله زمانی زیادی از نور سفید دچار پراکندگی می شود. همین امر باعث شده تا در فاصله های طولانی و عریض نیز بتوان از این محصول استفاده نمود.

ابزارهای اندازه گیری متفاوت دیگری نیز وجود دارد که از آن ها در موارد متفاوت استفاده می شود. هم اکنون شما می توانید ابزارهایی نظیر متر و گونیا، کولیس و … را نیز خریداری کرده و در مواردی که به آن نیاز است استفاده نمایید.

کاربرد مترهای لیزری در صنعت

متر لیزری در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر می خواهید بدانید که این صنایع چه هستند و چه استفادی از متر در صنعت می شود در ادامه همراه ما باشید.

متر لیزری

یکی از اصلی ترین کاربردهای استفاده از مترهای لیزری، اندازه گیری فاصله است. شما می توانید برای به دست آوردن فاصله دو جسم به صورت دقیق از این وسیله و ابزار استفاده نمایید. از جمله صنایعی که از این نوع مترها استفاده می شود می توان به: ساخت و ساز ساختمان، صنایع نظامی، اندازه گیری عمق در اعماق اقیانوس ها، امور تولیدی صنعت مثل فولاد و نقشه برداری کاربرد گسترده دارد.

کاربرد متر لیزری در ساختمان سازی برای انجام امور مختلفی است که شامل :

  • نصب و تراز نمودن ستونهای داخلی
  • نصب انواع وسایل ساختمانی مثل کابینت ها و قفسه
  • انجام فعالیتهای مربوط به دکوراسیون داخلی مثل کاغذ دیواری ،پارتیشن بندی و نصب دیوارهای کاذب ،تنظیم و بررسی هم راستا و تراز بودن در و پنجره ها ،نصب سقف کاذب و رابیتس بندی ،نصب اتصال های برقی مربوط به کلید و پریزها 

هدف اصلی استفاده از متر لیزری کاهش خطای انسانی در اندازه گیری، بالا بردن سرعت انجام کار و کاهش هزینه های اجرایی است.

مزیت استفاده از مترهای لیزری

هر محصولی برای اینکه مورد توجه قرار بگیرد نیاز دارد تا برخی مزیت ها داشته باشد. یعنی اگر مترهای لیزری نیاز شما را برآورده نکند مطمئنا به سراغ استفاده از آن نخواهید رفت. از این رو در این قسمت به برخی از مهمترین مزیت های این محصول اشاره می کنیم. تا شما به عنوان یک خریدار با دقت بیشتری برای خرید اقدام کنید.

از جمله مزیت های اصلی و اساسی متر لیزری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت و دقت اندازه گیری در متر لیزری بالاست.
  • استفاده کاربری آسانی دارد. به طوری که هر شخصی به راحتی قادر است از آن استفاده کند.
  • یک وسیله سبک و کم حجم می باشد که به راحتی قابل جابه جایی است.
  • میزان فواصل اندازه گیری توسط این مترها ۲۵۰ متر می باشد.
  • برای اندازه گیری نقاط غیر قابل دسترس مثل سقف و همچنین اندازه گیری ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در مقایسه با مترهای فلزی و پارچه ای برای اندازه گیری با این وسیله نیازی به نفر دومی برای نگه داشتن سر متر نیست .
  • تلورانس دقت اندازه گیری بین یک یا دو میلی متر می باشد.
متر لیزری

معایب استفاده از مترهای لیزری

متر لیزری در کنار مزایا و کاربردهای فروانی که دارد. محدودیت ها و معایبی نیز برای استفاده دارد. در واقع هر محصولی در کنار نکات مثبت خود دارای نکات منفی نیز می باشد. با این حال نمی توان گفت که این ابزار کیفیت کاری پایین دارد. فقط شما به عنوان یک مصرف کننده باید با این قابلیت ها آشنایی کاملی داشته باشید.

  • مکان مورد نظر برای اندازه گیری باید بدون مانع و همراه با دید مستقیم باشد.
  • برای اندازه گیری فاصله هایی که حالت قوسی و شکنندگی دارند مناسب نیستند.
  • گاهی در بعضی فاصله های طولانی پرتو لیزر دچار واگرایی می شود. واگرایی به دلیل برخورد نور لیزر با هوا ست .در واقع هوا تا حدی ایجاد واگرایی  می نماید.
  • میزان شدت بازتاب نور در اجسام مختلف متفاوت است. نمونه اجسامی که خاصیت جذب یا پراکنده نمودن نور را دارند. احتمال بازگشت نور به متر را کم می کنند.

انواع دستگاه های متر لیزری

مترهای لیزری در انواع و برندهای مختلفی تولید شده اند. هر یک از این برندها با توجه به نوع ساختار و کیفیتی که دارند استفاده متفاوتی در صنعت از آن ها می شود. خریدارن باید در هنگام خرید این محصول دقت کافی داشته باشند تا یک محصول با کیفیت و برند مناسب خریداری کنند. چرا که در این صورت محصول و ابزار مورد نظر برای مدت زمان زیادی قابلیت کارکرد برای آن ها را دارد.

متر لیزری

“متر لیزری برند بوش، متر برند دیوالت، لامویوم، اچ تی سی، نووا، ایسونیک، رونیکس، آنکور، هیوندا و ورتکس از جمله برندهای پر مصرف مترهای لیزری می باشد.”

مشخصات فنی متر لیزری در خرید

متر لیزری مانند هر وسیله کاربردی دیگر دارای قابلیت های مختلفی برای اندازه گیری می باشد. به همین جهت در هنگام خرید باید با توجه به معیارهای مختلف انتخاب خود را انجام دهید.

مشخصات یک متر لیزری عبارتند از: دامنه اندازه گیری، دقت اندازه گیری، محاسبات است. شما باید در هنگام خرید توجه داشته باشید که دامنه اندازه گیری متر چقدر است. چرا که شما نیاز دارید با توجه به نوع شغل خود اندازه گیری های متعددی را انجام دهید.

در واقع دامنه اندازه گیری بین ۰٫۵ متر تا ۲۵۰ متر می باشد. دقت اندازه گیری یا تلورانس متر لیزری به صورت علامت مثبت و منفی روی دستگاه قابل نمایش است.

از جمله موارد دیگر که باید در هنگام خرید به آن توجه شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برد دستگاه را باید مد نظر بگیریم.با توجه به نحوه کاربردی متر باید دستگاهی با برد مناسب انتخاب کنید.
  • متر لیزری که در محیط های کارگاهی و صنعتی استفاده می شود باید ضد ضربه و نشکن باشد.

“نوع برند، شرکت تولید کننده، گارانتی، قیمت و … نیز تاثیر زیادی در خرید دارد”. در واقع به دلیل بالا بودن قیمت این محصولات در خرید، شما باید توجه کنید یک محصولی را خریداری نمایید که مدت زمان زیادی بتوانید از آن استفاده کنید. در این صورت در هزینه ها صرفه جویی شده و ابزار شما کمتر دچار مشکل می شود.

هم اکنون روش های مختلفی برای خرید این محصول وجود دارد که ما به شما خرید به صورت مجازی را پیشنهاد می دهیم. چرا که دیگر نیاز به خروج از خانه نبوده و می توانید محصول خود را در هر کجای ایران که باشید تنها با یک تماس و پرداخت هزینه دریافت کنید.

امکانات جانبی متر لیزری

متر لیزری در کنار تمام ویژگی هایی که گفته شد دارای برخی امکانات جانبی نیز می باشد. این امکانات و ویژگی ها باعث شده تا این محصول مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه در مورد این موارد مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

امکانات جانبی متر لیزری

حافظه متر لیزری

متر نیز مانند ماشین حساب مقادیر اندازه گیری شده را در حافظه اش ثبت می کند. مثلا مقدارهای  اندازه گیری آخر را در حافظه نگه می دارد. این وسیله قابلیت نگه داری عکس از محیط را نیز دارد.

قابلیت اینترنتی

برخی انواع متر لیزری قابلیت اتصال از طریق بلوتوث یا وای فای به گجت های مختلف را دارد. در این صورت شما می توانید مدیریت مترهای خود را بدون کوچکترین سختی انجام دهید.

قابلیت های افزوده

مدل های پر کاربردتری از متر لیزری دارای قابلیت نشان دادن شیب و هم سطحی می باشند. اکثر مدل های این وسیله به طور اتومات لیزرش قطع می شود یا دستگاه خودکار خاموش می شود. با این نحوه عملکردی کاربرد دستگاه تا شش ساعت بیشتر امکان پذیر است زیرا اتلاف شارژ ندارد.

تاچ دستگاه در انواع مدل ها یا دارای صفحه نمایش رنگی یا سیاه و سفید می باشد.

کلاس لیزر

کلاس لیزر عددی است که فرکانس لیزر و توان خروجی لیزر را نشان می دهد. این رقم بین ۱ تا ۴ می باشد. برای مترهای لیزری معمولا عدد ۲ کاربرد دارد. متر لیزری در کلاس ۲ فرکانس لیزری نور مرئی با توان خروجی ۱ میلی وات می باشد. این لیزرهای کلاس ۲ ایمنی بالایی ندارند. اما با مراحلی می توان میزان خطای دستگاه را کنترل کرد.

امکانات جانبی متر لیزری

خرید از وب سایت ابزارایران

یکی از بهترین راه های خرید ابزارآلاتی نظیر انواع سنباده ها، ترازها، فرزها و … مراجعه کردن به وب سایت اینترنتی ابزارایران است. این محصولات با برندهای عالی و کاربردی مورد در معرض فروش قرار داده شده است.

شما به عنوان یک خریدار می توانید با مراجعه به وب سایت مورد نظر، محصول خود را انتخاب کرده و با پرداخت کردن هزینه آن را خریداری نمایید.

لازم است بدانید که این سایت از نظر امنیت کاملا معتبر است. شما بدون نگرانی بعد از سفارش می توانید محصول خود را در درب منزل تحویل بگیرید. ابزارایران سعی کرده است تا با ایجاد وبلاگ جداگانه شما را محصولات آشنا کند. چون داشتن شناخت می تواند بسیار در زمینه خرید و انتخاب موثر باشد.

حرف آخر

متر لیزری می تواند یک ابزار کاربردی برای کسانی باشد که همیشه با اندازه گیری دقیق مشکل دارند. آن هایی که زیاد درگیر کار با متراژ هستند نیاز دارند تا فاصله ها و زاویه ها را به درستی تشخیص دهند. پس استفاده از این محصول می تواند به آن ها کمک شایانی داشته باشد.

همیشه سعی کنید برای پیش برد اهداف خود، از مدرن ترین محصولات استفاده نمایید. در این صورت هم سرعت عمل کاریی شما افزایش پیدا می کند و هم اینکه کیفیت و دقت بالایی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *