اره رومیزی, معرفی ابزار

کاربرد و استفاده اره رومیزی

آیا قصد دارید از اره رومیزی در صنعت چوب استفاده کنید؟ با برندهای آن آشنایی ندارید؟ نمی توانید انتخاب درستی داشته باشید؟ برای پاسخگویی به این سوالات و سوال های دیگر می توانید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

از اره رومیزی به عناوین مختلفی نام برده می شود؛ ولی در حالت کلی به یک محصول ختم می شوند. شما اگر قصد دارید تا برای فعالیت های بزرگ، در کارگاه های بزرگ از یک محصول مناسب و با امینت بالا استفاده نمایید ما به شما اره ثابت برقی و یا اره چوب بر می توان استفاده نمود.

با توجه به نکات یاد شده، برای اینکه افراد زیادی به دنبال استفاده از این محصول هستند قصد داریم در این مقاله به معرفی محصول فوق پرداخته و شما را با آن آشنا کنیم. در ادامه مقاله و برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر  ما را همراهی کنید.

کاربرد و استفاده اره رومیزی
کاربرد و استفاده اره رومیزی

اره رومیزی چیست؟

اره رومیزی و یا دستگاه برش، یک محصول پرکاربرد در صنعت چوب به حساب می آید. از این محصول بیشتر در کارگاه ها و تولیدهایی که تعداد کار بالایی دارند استفاده می شود. لازم است اشاره کنیم که اره برقی بر روی یک میز به صورت ثابت قرار گرفته است و به دارای یک اره دواری است.

این نوع اره چند کاره برای اینکه بتواند فعالیت خود را آغاز کند نیاز دارد تا یک موتور قوی از آن پشتیبانی نماید. از این رو در قسمت زیرین اره چوب بر یک موتور با سرعت بالا قرار داده شده است؛ تا بتواند به بهتر شدن حرکت این دستگاه کمک کند.

کاربرد اره رومیزی

استفاده از اره رومیزی می تواند کاربردهای زیادی برای تولیدکنندگان محصولات چوبی داشته باشد. آن ها برای اینکه فرایند کاری خود را سریعتر پیش ببرند به ابزارآلات برقی نیاز دارند. در این قسمت به کاربردهای اصلی اره چوب بر اشاره می کنیم تا خریدارن بتوانند با نوع نیاز خرید خود را انجام دهند.

برخی از افراد برای اینکه بتوانند برش های منظمی را بر روی چوب پیاده سازی کنند به سراغ خرید این محصول چند کاره می روند که باید گفت یک انتخاب کاملا درستی را انجام داده اند. چرا که هم دقت بالایی دارد و هم اینکه به دلیل قدرتمند بودن دستگاه کار با سرعت بیشتری انجام می شود.

کاربرد اره رومیزی
کاربرد اره رومیزی

از جمله کاربردهای دستگاه برش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. استفاده از اره برای انجام برش های مختلف در طول چوب
  2. استفاده برای انجام برش ها به صورت عرض بر روی نئوپان، ام دی اف و چوب
  3. برش الوارها با توجه به نوع تیغه ها و اندازه قطر آن
  4. برش چوب با توجه به ضخامت و ابعاد مشخص شده چوب
  5. قابل استفاده در محیط های کوچک: چرا که با داشتن پایه های تا شو می توان در مواقع ضروری آن را باز کرده و بعد از استفاده دوباره در جای خود قرار داد.

اجزائی تشکیل دهنده اره رومیزی

اره رومیزی با توجه به نوع کار کردی که در زمینه برش چوب دارد از چند قسمت مهم تشکیل شده است. این اجزا باعث می شوند تا هماهنگی بین اجزا برقرار شده و یک فرایند خوبی برای برش ایجاد شود.

اجزائی تشکیل دهنده اره رومیزی
اجزائی تشکیل دهنده اره رومیزی
  • موتور: بخش مهمی در اره برش است. چرا که کمک می کند دستگاه با قدرت اقدام به برش نموده و بدون کمک دست کار خود را انجام دهد.
  • محور انتقال نیرو: این بخش برای انتقال نیرو از موتور به تیغه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تیغه برش: برای انجام انواع برش ها با توجه به نوع ضخامت و قطر چوب از این تیغه های مختلف استفاده می شود.
  • میزکار گیر: همان گونه که از اسم آن مشخص است برای قرار گرفتن کار بر روی آن استفاده می شود.
  • بدنه: این قسمت تمام اجزای اره برقی را درون خود قرار داده و برای حفظ آن ها تعبیه شده است.
  • تسمه: این تسمه ها باعث می شود تا محور به موتور متصل شود. باید اشاره کنیم که اگر تعداد تسمه ها در یک اره بیشتر باشد نشان دهنده ی کارایی بیشتر دستگاه است.
  • فلکه تنظیم کننده: این بخش برای قرار گیری درست دستگاه برش است؛ و می تواند باعث شود تا به درستی دستگاه در جایگاه خود قرار بگیرد.
  • گونیای طولی: از این ابزار در برش چوب هایی که به صورت طولی انجام می شود استفاده می کنند.

نگهداری درست از اره میزی

برای اینکه محصول شما کارایی درستی داشته باشد باید از آن نگهداری مناسبی انجام شود. در واقع شما به عنوان یک مصرف کننده باید با دقت از محصول خود نگهداری کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

از جمله این روش ها می توان به چند نکته اشاره نمود:

نگهداری درست از اره میزی
نگهداری درست از اره میزی
  • فشار باد: برای اینکه بتوانید تمام قسمت های دستگاه را از وجود تراشه ها و گرد و غبارها پاک کنید بهترین راه استفاده از فشار باد است.
  • سرویس دستگاه: شما باید برای اقدام به سرویس دستگاه اقدام کنید. چرا که مدت زمان خرید مهم نیست، بلکه به مقدار مدت استفاده از آن بستگی دارد.
  • تنظیمات دستگاه: ممکن است بر اثر کار زیاد تنظیمات دستگاه در حین فعالیت بهم خورده و کار شما دچار نقص شود. پس سعی کنید به این موضع در حین کار و قبل از شروع کار دقت داشته باشید.
  • تراز کردن: اگر می خواهید از دستگاه خود به درستی استفاده کنید باید به صورت دقیق آن را در جای خود تراز نمایید. این کار باعث می شود هم مقدار فعالیت شما افزایش پیدا کرده و هم اینکه دستگاه دقت بالایی داشته باشد.
  • پولیش زدن میز: شما باید بعد از هر کار با دستگاه اره رومیزی برای حذف اضافات روی میز اقدام کنید. برای این کار پولیش زدن بهترین روش است.
  • تعویض قطعات: در صورتی که قطعات اره چوب بر دچار مشکل شد، سریعا اقدام به تعویض نمایید.
  • حفظ تیزی تیغه: زمانی ممکن است دستگاه شما جایی برای نگهداری تیغه نداشته باشد. به هیچ عنوان تیغه ها را در کنار قطعات دیگر قرار ندهید. به دلیل اینکه وجود آن در کنار قطعات دیگر ممکن است به شما آسیب برساند و یا اینکه با برخورد به بدنه قطعات کند شود.

چگونگی خرید اره چوب بر یا دستگاه برش

بعد از اینکه با نوع تجهیزات و انواع دستگاه اره رومیزی آشنا شدید حالا باید به سراغ نکات مهم در هنگام خرید این دستگاه بروید.

برای خرید دستگاه برش باید:

چگونگی خرید اره چوب بر یا دستگاه برش
چگونگی خرید اره چوب بر یا دستگاه برش
  1. به قدرت دستگاه توجه کنید.
  2. به نوع تک فاز بودن و سه فاز بودن آن دقت داشته باشید.
  3. با توجه به نوع نیاز و کاربرد دستگاه خرید خود را انجام دهید.
  4. ارتفاع دستگاه، قطر دستگاه و حتی عمق برش دستگاه اهمیت دارد.
  5. قدرت اره با توجه به ارتفاع قرارگیری آن مطابقت کند.
  6. اهمیت دادن به دقت دستگاه برای برش های طولی و زوایه دار مهم است.
  7. به سرعت برش دستگاه دقت نمایید.
  8. دستگاه باید دارای ترمز برای نگهداری، خروج دستگاه و … باشد.
  9. با توجه به نوع نیاز دقت کنید که رومیزی دستگاه قابلیت عریض تر شدن داشته باشد.

قیمت خرید دستگاه اره رومیزی

اگر به دنبال به دست آوردن قیمت ثباتی برای اره رومیزی هستید باید بدانید که در حال حاضر نمی توان قیمت مشخصی را برای آن اعلام نمود. چرا که شرایط و نوسانات بر روی قیمت این محصول نیز تاثیر گذاشته است.

شما به عنوان مصرف کننده اگر قصد خرید اره رومیزی را دارید حتما با فروشگاه های توزیع کننده این محصول در ارتباط باشید و یا اینکه می توانید به وب سایت های اینترنتی مراجعه کرده و در صورت وجود به صورت آنلاین قیمت ها را ببینید.

فروشگاه اینترنتی ابزار ایران در حال حاضر آمادگی پاسخگویی به شما در زمینه قیمت محصولات مورد نیاز به خصوص دستگاه برش می باشد. تنها با یک تماس و یا ورود به وب سایت اینترنتی این شرکت می توانید اطلاعات کافی را به دست آورید.

حرف آخر

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را با دستگاه اره رومیزی آشنا کرده و برای خرید آن کمک نماییم. در واقع هر چقدر این مطالب بیشتر بیان شود باز شما به عنوان یک مصرف کننده باید دقت خود را داشته باشید.

دقت کافی در زمینه خرید دستگاه بر عهده شما می باشد. پس سعی کنید محصولات درستی را برای خرید خود در نظر بگیرید. برای خرید می توانید از طریق متخصصین در این زمینه اقدام کنید. چرا که آن ها به صورت حرفه ای با این محصول آشنایی داشته و می توانند برای انتخاب درست شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *