دریل مگنت

دریل مگنت چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما در صنعت فعالیت می کنید حتما با اسم دریل مگنت آشنایی دارید. این ابزار یک وسیله صنعتی بوده که در صنعت فلز مورد استفاده قرار می گیرد. افراد زیادی هستند که در کارگاه های خود نیاز به استفاده از این وسیله را دارند. اگر شما نیز جز آن دسته افراد هستید که قصد راه اندازی کارگاه چوب داشته و یا خرید ابزار را دارید می توانید در این مقاله ما را همراهی کنید.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با کاربرد دریل مگنت ها، چگونگی استفاده از آن، اجزای تشکیل دهنده و … مطالبی را بیان نماییم. در ضمن روش خرید اینترنتی از وب سایت ابزارایران و همچنین قیمت محصول نیز در ادامه بیان می شود. پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

دریل مگنت

دریل مگنت چیست؟

دریل مگنت، ابزاری برای انجام سوراخ کاری مصالح و قطعات فلزی نصب شده و ثابت به طور سریع و راحت است. یک دستگاه قابل حمل است که طبق فناوری جدید طراحی شده است. همین نوع طراحی باعث شده تا قابلیت های بالایی داشته باشد. به شما پیشنهاد می کنیم در کارهایی که حجم قطعات نیاز به سوراخکاری بالا است حتما به رساغ این ابزار بروید.

در ضمن شما می توانید با توجه به شرایط کار و نوع ویژگی های مورد نیاز خود مگنت های متفاوتی را انتخاب نمایید. این ابزار در حال حاضر در دو دسته وزن کم و وزن بالا تولید می شود. همچنین مقدار قدرت، جذب کردن و حتی قد مگنت ها نیز بر روی انتخاب آن ها تاثیر گذار است.

نکته قابل توجه در مورد شرایط استفاده از مگنت سنگین و سبک است. مگنت هایی که دارای وزن کمی دارند سرعت زیادی برای سوراخکاری دارند. همچنین با کمک مته های ته کونیک و گرد بر می توان انواع سوراخ ها را بر روی سطح های مختلف انجام داد.

ولی مگنت سنگین، به توجه به اینکه سرعت کمی داشته و تنها با استفاده از مته ته کونیک کار می کند. برای نگهداری نیاز به هزینه بالایی نیز دارد. پس شما به عنوان یک خریدار باید انتخاب کنید که کدام یک از این محصولات را خریداری نمایید.

دریل مگنت

در ضمن باید اشاره کنیم که انواع دریل ها در بازار وجود دارد که با مته های مختلف می تواند در کارگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد. ولی استفاده از همه آن ها نمی تواند در صنایع موثر باشد. به همین جهت ابزارآلات متعددی نظیر دریل های مگنتی، دریل های ستونی و … وارد بازار کار شده تا کار برای کارفرماها راحت تر انجام شود.

اجزای تشکیل دهنده دریل مگنت

یکی از مواردی که در هنگام خرید و یا مطالعه محصول بسیار اهمیت دارد، اجزای تشکیل دهنده آن است. خریدار و یا محقق به دنبال یافتن تمام نکات ریز و درشت در مورد ابزار مورد نظر خود می باشد. از این رو در این قسمت سعی کرده ایم تا اجزای تشکیل دهنده دریل مگنت را به صورت دقیق و کاملا شفاف برای شما بیان نماییم. اگر علاقمند به این موضوع هستید؛ پیشنهاد می کنیم این بحث را از دست ندهید.

اهرم چرخشی

برای انتقال نیروی اپراتور به دستگاه در حین سوراخکاری از این اهرم چرخشی استفاده می شود.

موتور گیربکسی

این بخش دارای دو موتور قابل تنظیم است. این موتورها نیروی محرکه دستگاه را تامین می کنند .

سیستم خنک ساز

دستگاه در حین سوراخکاری بسیار داغ می شود. برای اینکه از داغ شدن بیش از اندازه جلوگیری کنند از سیستم خنک کننده استفاده شده است. به این صورت که برای انتقال مایع خنک کننده به سر مته در حین سوراخکاری، یک مخزن و لوله رابطی بر روی دستگاه تعبیه شده است.

دستگیره

برای جابه جایی آسان دستگاه، دستگیره های مناسبی نصب شده است. شما بدون هیچ سختی می توانید از این دستگیره ها برا حمل استفاده نمایید.

دریل مگنت

اسپیندل

برای اینکه بتوان نیروی دورانی و گردشی موتور را به فلز ارسال نمود نیاز است تا از یک قطعه به نام اسپیندل استفاده شود. به این صورت کار سوراخکاری به درستی و به بهترین شکل انجام می پذیرد.

پنل

برای اینکه شما بتوانید تنظیمات مورد نیاز خود را انجام دهید باید به بخش مجزایی به نام پنل مدیریتی دسترسی داشته باشید. از این قسمت قادر هستید تا خاموش و روشن کردن دستگاه، انجام تنظیمات سرعت، تغییر و تعویض مته و … را انجام دهید.

مگنت

برای اینکه بتوانید مته و دریل را برای سوراخ کاری در محل مورد نظر خود قرار دهید نیاز دارید تا از مگنت استفاده کنید.

مورس و مته گرد بر

مورس وسیله ای است که در دریل ها بسیار اهمیت دارد. چرا که مانند گیره نگهدارنده عمل کرده و مته را بر روی دریل نگه می دراد. در ضمن مته نیز یک ابزاری است که از آن برای سوراخ کردن چوب ها، فلزات و … استفاده می شود. پس این دو اجزا در کنار یکدیگر هستند که می توانند کار خود را به نمایش بگذارند.

نکته:

لازم است بدانید که این دستگاه اجزای دیگری مانند: ذغال، چرخ دنده، آرمیچر و بالشتک نیز دارد. هر یک از این اجزا و بخش ها کار کرد متفاوت داشته ولی با قرار گیری کنار یکدیگر کمک می کنند تا دریل کار خود را به درستی انجام دهد.

نحوه نصب و انجام سوراخکاری با دریل مگنت

شما به عنوان یک اپراتور برای اینکه بتوانید از دریل مگنت استفاده کنید نیاز دارید تا با چگونگی کار کرد آن آشنا باشید. این محصول کاملا نوع کار کرد متفاوتی نسبتا به مدل های دیگر دارد. در ادامه به این تفاوت و چگونگی راه اندازی آن اشاره خواهیم کرد. به همراه ما باشید.

دریل مگنت
  • دریل مگنت، یک مخزن آب و صابون دارد که باید آن را در ابتدای کار در محل مخصوص نصب نمایید.
  • شیلنگ را روی مخزن ببندید و سپس شیر مخزن را باز نمایید.
  • مته گرد بر را در جای خودش نصب کنید.
  • قدار دور مته را برای سوراخکاری توسط کلید تنظیم دور ،مشخص نمایید.
  • کلید پاور دستگاه را بزنید و شروع به سوراخکاری نمایید.

تمام مراحل کار به این صورت است. هم اکنون شما نیاز به صرف زمان خاصی ندارید. فقط باید دقت کنید که در هنگام مته کاری ایمنی خود و دستگاه را حفظ کنید. در ادامه در مورد چگونگی حفظ امنیت و استفاده مناسب از دستگاه مطالب بیشتری را بیان خواهیم نمود.

استفاده از مگنت در صنایع مختلف

دریل مگنت به دلیل کارایی بالایی که دارد در موقعیت های مختلف و صنایع متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید با این صنایع بیشتر آشنا شوید در ادامه ما را همراه باشید.

  1. در کارگاه های صنعتی تولیدی بزرگ که به دستگاه قوی و پر سرعت دارند مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. یکی دیگر از موار استفاده در ساخت و زیرسازی ریل قطار است.
  3. در صنعت اسکلت سازی در ساخت انواع پل و در ساخت انواع سوله از دریل های مگنتی استفاده می شود.
  4. صنایع خودرو سازی و ساخت کلیه وسایل حمل و نقلی یکی از صنعت های مهم و کاربردی است که نیاز به استفاده از دریل های پر قدرا مگنتی دارند.
  5. در حیطه ساخت و ساز ساختمان و برای سوراخکاری فلزها از دریل مگنتی استفاده می شود.
  6. استفاده کردن در صنایع نظامی
  7. به کار بردن در کارگاه های تولید قطعات فلزی
  8. استفاده و کاربردی بودن دریل مگنتی در کارگاه های جوشکاری و تراشکاری بزرگ

مزیت کار با دریل مگنتی نسبت به دریل های دیگر

چرا استفاده از دریل مگنتی اهمیت دارد؟ سوالی است که افرادی که در حوزه صنایع فلزی فعالیت دارند ممکن است بارها از خود پرسیده باشند. در ادامه به چند نکته اشاره می کنیم که نشان از کیفیت و کارایی دریل مگنتی برای استفاده از آن در کارگاه ها، مراکز و … می باشد.

دریل مگنت
  • از این دستگاه در هر محلی که نیاز به سوراخکاری باشد می توان استفاده کرد. به طوری که در زیر آب یا در ارتفاع نیز به راحتی قابل استفاده است.
  • نحوه جابه جایی دستگاه بسیار راحت است و یک نفر نیز می تواند آن را حمل کند.
  • توانایی انجام دریل کاری در سه حالت را دارد. افقی، عمودی، وارونه
  • می توانید با کمک برق تک فاز و سه فاز این ابزار را راه اندازی نمایید.
  • از نظر کارکرد نسبت به دریل های معمولی مقرون به صرفه تر است. چرا که این وسیله برق بسیار کمی را مصرف می کند.
  • قابلیت ایجاد سوراخ روی لوله و مخزن های استوانه ای و سطوح فلزی را دارد.
  • سرعت دریل های مگنت گرد بر در فرایند سوراخ کردن ۴ برابر بیشتر از دریل های معمولی است.
  • ضایعاتی که در اثر کار با دریل مگنت گرد بر ایجاد می شود نسبت به دریل مگنت های معمولی گرانتر فروخته می شود.
  • این دریل ضایعات کمتری را در حین سوراخکاری ایجاد می کند.
  • استاندارد تولیدی دریل مگنت گرد بر بالاتر از دریل های معمولی است.
  • این دستگاه به دلیل داشتن گارد محافظ، در حین سوراخ کاری ایمنی لازم در سیستم الکترونیکی اضافه بار و کلاچ اتوماتیک تضمین شده است.
  • از مزیت های مهم دستگاه هوشمند بودن است. اگر بر طبق برنامه زمانی که دستگاه به حد بالایی از مصرف برسد به طور اتومات خاموش می شود.

نکات مهم در هنگام خرید دریل های مگنتی

وقتی که قصد خرید دریل مگنتی را دارید باید توجه داشته باشید که چه محصولی با چه ویژگی هایی را خریداری می کنید. به همین خاطر در ادامه به چند نکته مهم و ضروری اشاره می کنیم. تا شما در هنگام خرید بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید.

دریل مگنت
  • به سرعت سوراخکاری دریل توجه کنید.
  • مقدار عمق و قطر سوراخ کاری که توسط دریل انجام می شود اهمیت دارد. پس حتما در هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید.
  • با توجه به نوع محیطی که می خواهید سوراخکاری کنید مثلا در ارتفاع باشد یا روی زمین دریل خود را انتخاب کنید.
  • به جنس فلزی که قرار است سوراخ شود توجه کنید. چرا که دریل های مگنتی متفاوتی در بازار وجود دارد و شما باید بتوانید با توجه به کار مورد نظر خود خرید را انجام دهید.
  • قدرت چسبندگی دریل نیز از پارامترهای مهم و اساسی در انتخاب نوع دریل می باشد.
  • دریل مگنت در ابعاد کم و در ارتفاع کم تا ابعاد بزرگ قابل تنظیم و استفاده است.
  • نوع برند نیز یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید است. شما باید حتما به این مورد توجه داشته باشید.
  • داشتن گارانتی از ویژگی های اصلی دریل های مگنتی است. شما باید این موضوع را در خاطر داشته باشید تا یک خرید عالی را تجربه نمایید.

انواع دریل مگنتی موجود در بازار

همان گونه که در بحث های قبلی گفته شد دریل های مگنتی نیز انواع مختلفی دارند. شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود محصول مورد نظر را خریداری نمایید. در ادامه به انواع این ابزار ها اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

دریل مگنت
  1. دریل مگنت برقی: مناسبترین و پرکاربردترین نوع دریل مگنت، مدل برقی است. سبک ،ارزان و در ابعاد مختلف در بازار موجود هستد.
  2. دریل مگنت پنوماتیک: این مدل از دریل مگنت از هوای فشرده به جای جریان برق استفاده می کند. در محیط هایی که آب باشد و یا کار مشکل می شود از این مدل دریل استفاده می کنند.در محیط هایی که مواد قابل اشتعال نیز وجود دارد می توان از دریل پنوماتیک استفاده کرد.
  3. دریل مگنت هیدرولیک: از این نوع دریل در کارهایی که در زیر آب انجام می شود استفاده می کنند. زیرا این مدل داری سیستم حلقه بسته است که از موتور محافظت می کند و گرانترین مدل دریل های مگنتی هستند.
  4. دریل مگنت شارژی: در این مدل شارژی دریل های مگنت قیمت بسیار بالاتر از بقیه است. تولید کنندگان کمی نیز در جهان دارد. دو برابر دریل های برقی نیز قیمت دارد.

خرید دریل مگنت از ابزارایران

وب سایت ابزارایران به عنوان یک وب سایت ایرانی در حال حاضر بهترین محصولات با برندهای عالی را در اختیار داشته و برای خرید عرضه می کند. شما اگر جز خریداران محصولات کارگاه هایی هستید پیشنهاد می کنیم حتما از فروشگاه ابزارایران دیدن فرمایید.

در این وب سایت شما با انواع دریل ها، سنباده ها، محصولات تعمیرگاهی، باغبانی و … آشنا خواهید شد. در ضمن برای هر یک از محصولات نیز مقالات متعددی بیان شده است که این مقالات همگی در پایگاه دانش ابزارایران قرار داده شده است.

از جمله مهمترین محصولاتی که در صنایع فلز مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه پرس است. شما می توانید این محصول را نیز در کنار دریل مگنتی خریداری نمایید.

دریل مگنت

حرف آخر

امروزه بیماری باعث شده است تا خریدارن به سمت خریدهای مجازی و آنلاین روی بیاورند و محصولات مورد نظر خود را اینترنتی سفارش دهند. شما هم اکنون از هر کجای ایران که باشید می توانید این محصولات و محصولات و ابزارهای دیگر را از ابزارایران سفارش دهید و در محل تعیین شده تحویل بگیرید.

انتخاب یک فروشگاه اینترنتی مطمئن در مرود خریدهای آنلاین می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید به نکات امنیتی توجه ویژه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *