انواع مینی فرز و کاربرد آن

انواع مینی فرز و کاربرد آن

میکسر دو محور محک مدل MX-1602

انواع مینی فرز با توجه به کاربردهایی که این دستگاه دارد تقسیم بندی می شود. در صنعت ساختمانی و خانگی گاهی نیاز است تا تا سایش انجام شود. برای اینکه این کار با کیفیت بالایی صورت پذیرد نیاز است تا از دستگاه های صنعتی و مدرن استفاده گردد.

از این رو کارفرمایان و پیمانکاران برای اینکه فرایند کار خود را سرعت ببخشند و در عین حال کیفیت کار را افزایش دهند به سراغ محصولات جدید و به روز می روند. این محصولات با فناوری های جدید ساخته شده است. از این رو می تواند کیفیت خوبی در کار و انجام فعالیت داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل مینی فرز، انواع آن و همچنین کاربردهای این محصول پر قدرت و در عین حال کوچک بپردازیم. لازم است بدانید که برای استفاده از این دستگاه صنعتی باید نکات ایمنی را به طور جدی رعایت نمایید.

دستگاه مینی فرز

مینی فرز چیست؟

مینی فرز یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت است. این دستگاه به دلیل داشتن ابعاد کوچکتر توانسته جایگزین فرز شوند. در حال حاضر می توان از مینی فرز در برش انواع لئله ها، سنگ ها، فلزها، آهن آلات و … استفاده نمود.

برای شارژ مینی فرزها می توان از برق، هوای فشرده و همچنین باطری استفاده نمود. در ضمن صفحه فرز این دستگاه قابل تعویض است. شما می توانید با توجه به نوع فرایند کاری خود اقدام به تعویض آن نمایید.

انواع مختلف مینی فرز موجود در بازار

مینی فرزها در انواع مختلف مورد تقسیم بندی می شوند. اگر می خواهید با انواع مینی فرز ها آشنا شوید در ادامه این مبحث با ما همراه باشید.

مینی فرز شارژی

در این نوع مینی فرزها دیگر نیاز نیست تا شما به سراغ برق بروید. چرا که این دستگاه به راحتی قابل شارژ است. می توانید در محل هایی که برق موجود نیست از این محصول استفاده کنید.

از نکات منفی که می توان برای استفاده از این دستگاه حساب کرد تمام شدن سریع شارژ دستگاه است. ولی با پیشرفت صنعت این مشکل رفع شده است و بیشتر دستگاه ها در کمتر از نیم ساعت شارژ می شوند.

یکی دیگر از نکات منفی که برای این محصول در نظر گرفته شده است وزن بالای آن می باشد. به همین جهت استفاده طولانی مدت از این دستگاه کمی دشوار است.

مینی فرز بادی

امروزه دستگاه های صنعتی زیادی به صورت بادی شارژ شده و فعالیت خود را انجام می دهند مینی فرز بادی و یا همان پنوماتیک یکی از ابزارهای بسیار مناسب و سبک وزن است.

این دستگاه با کمک یک کیسه هوای فشرده شارژ می شود و به دلیل داشتن قیمت کمتر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است بدانید که این محصول نسبت به مدل های سیمی قدرت کمتری دارد. پس اگر به یک مینی فرز قدرتمند نیاز دارید این محصول نمی تواند نیاز شما را برآورده نماید.

مینی فرز برقی

این مدل از مینی فرزها به صورت مدام به برق نیاز دارند. یعنی اگر در نزدیکی شما پریز برق وجود نداشته باشد باید از سیم سیار استفاده کنید. مینی فرز برقی نسبت به فرزهای شارژی قیمت کمتری داشته و وزن کمی نیز دارد.

لازم است بدانید یک نکته منفی موجود در این نوع مینی فرزها، وجود قطعی سیم و ایجاد اتصال است. از این رو باید در هنگام کار دقت زیادی به سیم و سالم بودن آن نمایید.

دستگاه مینی فرز

مشخصات مینی فرز خوب و با کیفیت

وقتی که می خواهید یک مینی فرز خوب و با کیفیت را خریداری کنید باید به برخی از نکات آن توجه داشته باشید. این نکته ها باعث می شود تا شما یک خرید مناسب را تجربه کنید.

از جمله نکات و مشخصاتی که شما به عنوان خریدار در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید عبارت اند از:

اندازه صفحه دیسک

صفحه دیسک فرز یکی از بخش های مهم در مینی فرزها محسوب می شود. با کمک این قسمت می توان برش های مختلفی را انجام داد. ابعاد مختلفی برای این قطعه در نظر گرفته شده است. با این حال پیشنهاد می شود دیسک مینی فرزها در ابعاد ۱۱/۵ و یا کمتر باشد. چرا که در این صورت می تواند برش های منظم و با کیفیتی را انجام دهد.

سرعت مینی فرز

یکی دیگر از بخش هایی که در هنگام خرید باید توجه به آن نمایید سرعت مینی فرز است. مینی فرزها سرعت بالایی دارند. شاید برخی فکر کنند که این دستگاه ها در ابعاد کوچکی ساخته شده و سرعت کمی دارند. ولی این گونه نیست. چرا که این محصول در هر دقیقه سرعتی بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه را دارند.

شما می توانید با توجه به نوع فعالیت مینی فرز سرعت آن را تنظیم کنید. برای برش سنگ سرعت در مقدار کم و برای برش زدن فلز سرعت در حد بالایی باید قرار بگیرد.

قدرت موتور مینی فرز

وقتی که قدرت موتور مینی فرز بالا باشد یعنی این دستگاه سرعت بالایی دارد. از این رو شما باید توجه داشته باشید که برای چه نوع فعالیتی نیاز به خرید مینی فرز دارید.

اگر قصد دارید برای فعالیت های سنگین و برش های مدوام از آن استفاده کنید بهتر است به سراغ دستگاه با موتور و توان قوی و دیسک بزرگتر بروید. لازم است بدانید که سرعت این محصول در بین ۵۵۰ تا ۱۳۰۰ وات می باشد.

گیربکس صنعتی

از جمله مواردی که یک مینی فرز باید به آن مجهز باشد گیربکس صنعتی است. استفاده از این قطعه در مینی فرز ها باعث می شود تا قدرت آن بالا رفته و عمر دستگاه افزایش پیدا کند.

دستگاه مینی فرز

جنس قطعات دستگاه

یکی از موارد مهم در هنگام خرید توجه به جنس دستگاه است. قطعات و بدنه دستگاه نقش اصلی را در ماندگاری آن دارد. اگر شما یک محصول بی کیفیت و با بدنه ضعیف خریداری کنید ممکن است باعث شود تا عمر دستگاه کاهش پیدا کرده و سریعتر از کار بیفتد.

پس برای اینکه بتوانید از دستگاه مینی فرز مدت زمان بیشتری استفاده کنید پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید این نکته را مورد توجه قرار دهید.

تعویض آسان قطعات

مینی فرز از جمله محصولاتی است که در صورت خرابی باید توسط خود اپراتور قطعات آن تعویض گردد. از این رو اگر دستگاه شما قابلیت جدا سازی آسانی نداشته باشد شما را با مشکل همراه خواهد نمود. پس به این نکته نیز در هنگام خرید توجه داشته باشید.

وزن مینی فرز

یکی دیگر از نکات مورد توجه وزن مینی فرز است. برای اینکه اپراتور بتواند مدت زمان زیادی از مینی فرز استفاده کند باید سرعت کمی داشته باشد. از این رو توجه به مقدار وزن مینی فرز یک اصل مهم شمرده می شود.

کاربرد انواع مینی فرز

انواع مینی فرز با توجه به نوع کارکردی که شما دارید مورد استفاده قرار می گیرد. مینی فرزها کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به چند مورد از این نمونه ها اشاره خواهیم کرد.

  • انجام برش: برای برش زدن لوله ها، فلزها، کاشی ها و … می توان از مینی فرزها استفاده نمود.
  • ماسه زنی: اگر می خواهید سطحی را تمیز کرده و از ماسه ها پاک کنید استفاده از مینی فرز یک پیشنهاد عالی است.
  • پولیش: شما با کمک یک دیسک مناسب می توانید برای پولیش کردن فلزات نیز از مینی فرز استفاده کنید.
  • تیز کردن: اگر ابزارآلات قدیمی شما کند شده اند می توانید از مینی فرز برای تیز کردن آن ها استفاده کنید. از جمله این وسایل می توان به دستگاه چمن زنی، شمشاد زن ها و … اشاره نمود.
  • ترمیم کردن: در برخی موارد لبه های ابزارآلات قدیمی در اثر فعالیت از بین رفته و یا پریده می شوند. در این موارد نیز می توان از دستگاه مینی فرز استفاده نمود.
دستگاه مینی فرز

وب سایت ابزار ایران، فروش اینترنتی

اگر شما نیز قصد دارید تا ابزارآلات خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید می توانید از وب سایت ابزارایران کمک بگیرید. این وب سایت در حال حاضر تمام ابزارهای کاربردی در صنعت، باغبانی، کارگاهی و … را ببا برندهای مختلف عرضه می کند.

قیمت های تعیین شده برای محصولات این فروشگاه بسیار قابل تامل است. چرا که بسیار ارزان بوده و شما بدون هیچ مشکلی می توانید از هر جای ایران خرید خود را انجام دهید.

داشتن اینماد این اطمینان را به شما می دهد به وب سایت ابزارایران اعتماد کامل داشته باشید. در این صورت با خیال راحت می توانید خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

خرید اینترنتی باعث شده است تا شما بدون حضور در فروشگاه ها بتوانید در وقت و زمان صرفه جویی کرده و در کمترین زمان و سریعترین زمان خرید خود را ثبت و انجام دهید.

حرف آخر

انواع مینی فرز در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این شما هستید که به عنوان خریدار باید یک محصول کاربردی را انتخاب کنید. لازم است اشاره کنیم که استفاده از این دستگاه باعث شده تا بیشتر فعالیت هایی که انجام آن ها با سختی همراه بود اکنون به راحتی انجام شود.

اگر می خواهید بدون هیچ مشکلی از مینی فرزها استفاده کنید می توانید به سراغ خرید پایه مینی فرز بروید. در مورد این موضوع مقاله ای در پایگاه دانش ابزار ایران قرار داده شده است. با مطالعه آن می توانید به اطلاعات کافی در این زمینه پی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *