نکات ایمنی

هیلتی (بتن کن) وآنچه باید در مورد آن بدانیم

چگونه از هیلتی (بتن کن) استفاده کنیم؟

یکی از پر کاربردترین دستگاه هایی که در بین ابزارآلات برقی جایگاه ویژه ای پیدا کرده هیلتی (بتن کن – چکش تخریب)می باشد، که توانایی و قدرت هر گونه عملیات تخریب را بر روی دیوار های بتنی سبک، زمین، سنگ های طبیعی و  … امکان پذیر می کند.

چکش های تخریب موجود در بازار دارای مدل های متفاوتی است که هر کدام از آنها با توجه به قدرت وزن ومدل طراحی  کاربرد های متفاوتی دارند که باتوجه به نیاز کاربر مورد استفاده قرار می گیرند.

چکش های تخریب می تواند به شما در تخریب انواع سازه های بتنی دیوار های آجری محل های که توسط کاشی یا سرامیک پوشیده شده اند بلوکه های سیمانی ویا کمره ی سنگی کوه محیط هایی که برای ساخت ویلا استفاده می شود کمک کند.

همچنین شما می توانید از این دستگاه در تخریب های منظم و هدفمند استفاده کنید که این وسیله ی کاربردی به شما کمک می کند تا تخریبی منظم و مرتب را ایجاد کنید.

همچنین این دستگاهها می توانند در تسریع عملیات تخریب به شما کمک کنند و کاری را که در گذشته با قلم وچکش و صرف هزینه های زیادی از جمله نیروی انسانی قدرتمند و اتلاف وقت را به شما تحمیل می کرد را به سرعت برای تان انجام دهد.

اصطلاحا بتن کن ها به شکلی طراحی شده اند که با توجه به قدرت موتور و ابعاد و وزن آن شرایط راحت تری را برای اپراتور فراهم می کند. چگش تخریب(بتن کن-هیلتی) خوب از نظر طراحی دستگاهی است که بهترین شرایط و حالت را با دست و بدن کاربر داشته باشد و انجام کار را برای کاربر ساده تر و راحت تر کند.

چکش تخریب 10 کیلویی محک مدل DEH-1500/1 پایگاه دانش ابزار ایران
چکش تخریب ۱۰ کیلویی محک مدل DEH-1500/1 پایگاه دانش ابزار ایران

نکاتی که در استفاده از چکش تخریب (بتن کن ) باید رعایت شود:

۱ – ایمنی

لازم است بدانید که در استفاده از تمامی ابزارآلات ایمنی شرط اول کار است و اگر شخصی در استفاده از ابزارآلات ایمنی را رعایت نکند غیر حرفه ایی بودن خود را اثبات کرده و باعث ایجاد زمینه ی خطراتی برای جسم خود خواهد شد که ممکن است این مخاطرات ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. این دستگاه نیز از آن جمله ابزارهایی است که استفاده از آن لازمه رعایت شرایط ایمن برای کاربر است.

بتن کن ها ( چکش تخریب ها-هیلتی ها) بخاطر داشتن وزن سنگین، لرزش و صدای زیاد در بیشتر مدل ها استفاده از لوازم ایمنی مرتبط را برای کاربر لازم وضروری می کند.
در زمانی که با این ابزار کار می کنید استفاده از دستکش صنعتی،کلاه ایمنی استاندارد، ماسک دهنی فیلتر دار،گوشی صنعتی، عینک ایمنی سفیدو کفش کار از واجبات است.

داشتن این لوازم ایمنی در حین انجام کار می تواند هنگام ایجاد خطرات لحظه ای که انسان توان تصمیم گیری ندارد از جسم او محافظت کند.

در مدل های سنگین تر هم وزن دستگاه هم قدرت زیاد آن می تواند سبب از بین رفتن تعادل اپراتور شود که استفاده از تجهیزات ایمنی باعث حفظ سلامت کاربر خواهد شد.

همچنین ایستادن در محلی مطمئن که ممکن است باعث ریزش مصالح بر روی فرد شود ویا خالی نشدن زیر پایش که منجر به سقوط فرد می شود بسیار اهمیت دارد . 

۲ – تاثیر پذیری بهتر در راندمان کار

برای اینکه دستگاه شما (چکش تخریب- هیلتی) وظیفه ی خود را به بهترین شکل انجام دهد لازم است که با فشاری که بر روی دستگاه به طرف نوک قلم می آورید سمبه ی قلم را تحریک کرده و باعث راندمان بهتر شوید. لازم است بدانید که عملیات تخریب را حدالامکان باید به صورت کاملا مستقیم انجام دهید تا منجر به گیر کردن قلم داخل سطح نشود. هرچه قلم صاف تر داخل سطح شود راحت تر می توانید آن  را بیرون بکشید. در بیشتر مواقع کج رفتن قلم به داخل سطح باعث شکستن قلم و آسیب رسیدن جدی به قلم گیر خواهد شد.

توجه داشته باشید فشاری که بر روی دستگاه می آورید باید یکنواخت و منظم باشد اگر نیرویی که صرف فشار بر روی دستگاه می کنید یکنواخت و پایدار نباشد باعث ایجاد لرزش های بی ثمر می شود که این لرزش، هم کاربر را زودتر خسته می کند و تاثیر پذیری در امر تخریب به حداقل می رسد.

۳- نگهداری و محافظت

باید توجه داشته باشید که بتن کن ها (هیلتی ها) بخاطر اینکه در محیط های آسیب پذیری مورد استفاده قرار می گیرند در معرض اصابت با مصالح و نخاله های ساختمانی هستند در بیشتر مدل های سبک تر برای حفاظت دستگاه کیف های پی وی سی طراحی شده است و در مدل های قوی تر و سنگین از صندوقچه های فلزی و یا چمدان های پی وی سی بسیار محکم و چرخ دار برای جابجایی راحت تر طراحی شده است که لازم است حتما بعداز اتمام کار دستگاه را در کیف مخصوص خود قرار داد.

لازم به ذکر است چون این دستگاهها در معرض گردوغبار قرار دارند از تمیز نگه داشتن و بادگیری کردن آن غافل نشوید چون این امر باعث افزایش طول عمرش می شود.

۴- سرویس های دوره ای

بعضی از مدل های چکش تخریب با روغن کار می کنند و اصطلاحا خوراک روغن دارند و حین انجام کار از داخل مخزن روغن طراحی شده در دستگاه روغن مورد نیاز میله شاطون را مصرف می کنند که لازم است در هر نوبت  کاری مخزن روغن دستگاه را چک کرد که در صورت نیاز مجددا روغن شود.

بعضی مدل ها هم اصطلاحا گریسی هستند و میله شاطون دستگاه داخل محفظه ای که از گریس پر می شود قرار دارد و باید با توجه به میزان استفاده از دستگاه،گریس دستگاه چک شود که درصورت نیاز داخل آن محفظه باید گریس شود که ترجیحا از گریس نسوز استفاده شود بهتر است.

همچنین زغال های کولکتور حتما باید چند وقت یک بار باتوجه به میزان استفاده از دستگاه چک شود که در دستگاههای جدید جا زغالی ها از بیرون طراحی شده اند و با باز کردن پیچ های درپوش جا زغالی خیلی راحت می توانید آنرا کنترل کنید ودر صورت نیاز تعویض کنید.

تمام شدن زغال ها منجر به سوختن آرمیچر می شود که متحمل هزینه ی زیادی است پس لازم است که با تعویض به موقع زغال ها که هزینه ی کمی هم دارد از سوختن آرمیچر و بوجود آمدن هزینه ی زیاد جلوگیری کنید.

۵- خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش یکی از مهمترین نکاتی است که قبل از خرید چکش تخریب لازم است در رابطه با برندی که میخواهید انتخاب کنید تحقیقات کامل و جامعی انجام دهید.

داشتن مرکز خدمات پس از فروش مجاز در شهر یا استانی که هستید می تواند گواه بر داشتن خدمات پس از فروش قوی برند مورد نظرتان باشد.

حتی می توانید از این برگ برنده استفاده کنید و از مسئول خدمات پس ازفروش مستقر در شهر یا استان خود در رابطه با کیفیت ویا مشکلاتی که ممکن است در رابطه با مدل  مدنظرتان وجود دارد اطلاعات کافی را کسب کنید و بابینش باز و تحقیقات کامل دستگاه را خریداری کنید.

۶- نمایندگی فروش

یک دستگاه خوب با اصالت وبا کیفیت توسط شرکت های معتبر وارد کشور می شود و به فروشگاههایی که در مراکز استانها و شهرها دارای سابقه ی خوبی هستند، نمایندگی ویا عاملیت فروش اعطا می کنند واین موضوع خود دلیل بر خوب بودن کیفیت دستگاه می باشد. چون هیچ گاه یک فروشگاه معتبر در یک مرکز استان ویا شهر که چندین سال با سابقه ی درخشان درآنجا مشغول فعالیت است با آوردن کالای بی کیفیت اعتمادی که دربین مردم به دست آورده است را خدشه دار نخواهد کرد.

در پایان از شما دعوت می کنم که از هیلتی هایی که در سایت ابزار ایران موجود است که تماما از بهترین برندها و با کیفیت ترین اجناس موجود در بازار ایران است تهیه شده اند و همگی دارای بهترین خدمات پس از فروش می باشند دیدن فرمایید که به راحتی می توانید هر مدلی را که انتخاب کردید سفارش داده و با سرعت آن را درب منزل و یا کارگاه خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *