دریل ستونی

دریل ستونی و انواع مختلف آن

دریل ستونی چیست؟ در واقع دریل ها جز ابزارآلاتی هستند که مورد استفاده در صنعت چوب و صنایع مختلف قرار گرفته اند. دریل ها انواع مختلفی دارند که از پر کاربردترین آن که در خانه می توان استفاده نمود می توان به دریل معمولی اشاره کرد. مدل های دیگری نیز وجود دارد که در صنایع و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از دریل های بسیار پر اهمیت در کارگاه ها صحبت کنیم. تا اگر شما نیز قصد خرید دارید بتوانید یک انتخاب درست را تجربه نمایید.

در ادامه در مورد این محصول، اجزای تشکیل دهنده ی آن، کاربردهایی که دارد و … مطالبی را ارائه نماییم. اگر شما قصد استفاده از این محصول را دارید پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

دریل ستونی

دریل ستونی چیست؟

همان گونه که از اسم این ابزار مشخص است به صورت ستونی بوده و برای سوراخ کردن از آن استفاده می شود. این ابزار قابلیت سوراخ کردن انواع پلاستیک، بتن و همچنین چوب را دارد. باید اشاره کنیم که به دلیل ستونی بودن این مدل از دریل ها، قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارند. در بعضی موارد این محصول دارای میز کار بوده که شما در صورت نیاز می توانید این مدل را خریداری کنید.

شما برای اینکه بتوانید انواع سوراخ ها را بر روی سطوح مختلف با قطرها و ضخامت های متفاوت ایجاد کنید نیاز دارید تا از مته استفاده نمایید. در این نوع دریل به مانند دریل های معمولی مته ها در ابعاد و قطرهای مختلف وجود دارد. پس بدون نگرانی می توانید در هر ابعادی که نیاز داشته باشید سوراخکاری را انجام دهید.

نکته قابل توجه استفاده از این دریل های ستونی در محیط خانه است. باید اشاره کنیم که این نوع دریل ها قابلیت استفاده به صورت خانگی را ندارند. چرا که هم در ابعاد بزرگ طراحی شده اند و هم وزن زیادی دارند. پس تنها برای استفاده های کارگاه هایی این محصول بسیار مناسب است. لازم است اشاره کنیم که این محصول از نظر کارکرد و عملکرد بسیار سریع و با کیفیت بوده و می تواند در کمترین زمان بیشترین کار را انجام دهد.

دریل ستونی

اجزای تشکیل دهنده دریل ستونی

شما برای اینکه بتوانید سوراخکاری منظمی انجام دهید نیاز دارید که از دریل ها استفاده کنید. دریل ستونی همان گونه که گفته شد یک محصول قوی و در عین حال دقیق است که در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مبحث با اجزای تشکیل دهنده ی این محصول شما را آشنا می کنیم. تا در صورت کار با این ابزار بخش های مختلف آن را بشناسید.

میز کار: بخش مهمی از اجزای دریل های ستونی را میزکار تشکیل می دهد. شما برای کار با این محصول نیاز دارید تا از میز استفاده کنید. این میز به دو صورت ثابت و گردشی طراحی شده است. نوع آن به انتخاب شما در هنگام خرید بستگی دارد. لازم است بدانید که شما قادر هستید با گیره های پیچی میز را محکم کنید. همچنین در صورت نیاز ارتفاع آن را نسبت به نوع کار تنظیم نمایید.

کلگی: برای اینکه تسمه و فلکه در بالای دریل قرار بگیرند از کلگی استفاده شده است. لازم است اشاره کنیم که برای این مدل از دریل دو عدد فلکه در قسمت بالای دستگاه قرار داده می شود.

دریل ستونی

تسمه: این بخش مسئولیت انتقال حرکت را دارد. در ضمن باعث می شود که دو فلکه به یکدیگر متصل شوند.

پایه و بدنه: این دو بخش که برای نگه داشتن دستگاه استفاده می شود. از جنس چدن ساخته شده اند. در ضمن پایه ها به طور معمول باید بر روی زمین محکم شود.

عمق سنج: این بخش برای زمانی که نیاز است عمق سوراخکاری مشخص باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

اهرم: برای اینکه سوراخ کاری انجام شود از اهرم استفاده می گردد. چرا که حرکت اصلی برای این بخش با کمک اهرم انجام می شود.

نکات مهم در خرید دریل ستونی

دریل ستونی برای اینکه مورد توجه اپراتور و کارفرما واقع شود نیاز دارد تا ویژگی های خاصی را دارا باشد. در این بخش به چند ویژگی خاص و مهم این محصول اشاره می کنیم تا شما بتوانید یک محصول مناسب را خریداری و انتخاب کنید.

در واقع اگر هر یک از این موارد دچار مشکل باشد می تواند کیفیت کار را پایین بیاورد. پس سعی کنید مواردی را که در ادامه ذکر می کنیم مورد توجه قرار دهید. همچنین در هنگام خرید به آن ها دقت کافی داشته باشید.

قدرت

هر چقدر قدرت و توان دستگاه شما بالاتر باشد موتور آن نیز قدرتمند تر است. چرا که موتور نشانگر قدرت و توان یک دستگاه است. در هنگام خرید دقت داشته باشید که قدرت موتور به صورت وات و یا اسب بخار نمایش داده می شود.

نکته: لازم است بدانید که بالا بودن قیمت دستگاه رابطه مستقیم با نوع و برند موتور دارد. به طوری که هر چقدر موتور کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

دریل ستونی

سرعت

با توجه به نوع سوراخکاری و جنس محلی که قرار است با کمک دریل سوراخ شود سرعت نیز متفاوت است. شما به عنوان یک اپراتور باید توجه داشته باشید که این سرعت  چگونه باید تنظیم شود. در هنگام خرید این محصول به نوشته چرخش در دقیقه دقت نمایید. چرا که عدد ذکر شده حداکثر سرعت را نمایش می دهد.

اندازه میز

همان گونه که گفته شد دریل هایی که به صورت ستونی طراحی شده اند دارای میز های ثابت و یا چرخشی هستند. حال این شما هستید که به عنوان یک خریدار باید انتخاب کنید که این میز در چه ابعادی باشد.

سعی کنید با توجه به نوع کار و همچنین محلی که قرار است دریل در آن قرار بگیرد میز را انتخاب کنید. چرا که با بی دقت می توانید یک انتخاب نا درست داشته و هزینه های بالایی برای خود ایجاد کنید.

چراغ LED

یکی از بخش های مهم در هنگام خرید این نوع دریل ها چراغ ال ای دی است. چرا که می تواند در ایجاد روشنایی به شما کمک نماید. وقتی که روشنایی محیط کم باشد و یا قصد سوراخکاری های ظریف را داشته باشید. استفاده از LED باعث می شود تا کار با دقت بیشتری انجام شود.

ظرفیت حفاری یا سوراخ کاری

شما باید بدانید که حداکثر ظرفیت و حجمی که سوراخکاری انجام می دهید چقدر است. آن را با توجه به دستگاه خود را انتخاب کنید. هر چقدر عمق سوراخ کاری و حفاری بیشتر باشد نیاز است از دستگاه و مته قوی تری استفاده شود.

اندازه و وزن

یکی از نکات مهم اندازه و وزن دستگاه است. این دستگاه در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و تولید شده است. شما می توانید با توجه به محیطی که در آن فعالیت دارید خرید خود را انجام دهید. ولی باید به خاطر داشته باشید که حتی اگر دستگاه شما دارای ابعاد کوچیکی نیز باشد. به هیچ عنوان آن را بر روی دست خود نگه ندارید. چون احتمال آسیب رساندن به شما وجود دارد. محلی را همیشه برای قرار گرفتن دستگاه در نظر گرفته و آن را بر روی زمین قرار دهید. چرا که این گونه امنیت دستگاه حفظ می شود. همچنین به اپراتور نیز آسیبی وارد نمی شود.

قیمت دریل ستونی

لوازم جانبی

وقتی که شما دریل ستونی را خریداری می کنید ممکن است در برخی از مدل ها و برندها تجهیزات اضافی همراه محصول به شما داده شود. از جمله این موارد می توان به گیره ها، میز اضافی و لیزر راهنما اشاره نمود.

قیمت خرید دریل ستونی

اگر می خواهید دریل ستونی خریداری کنید باید قبل از هر چیز از قیمت بروز آن مطلع داشته باشید. نوسانات قیمت در بازار باعث شده تا نتوان به راحتی یک محصول را خریداری نمود. چرا که هر روز قیمت و هزینه های تولید افزایش پیدا می کند. همین امر تاثیر زیادی در قیمت تمام شده محصول دارد.

با این حال به دلیل اینکه نیاز هر کارگاه و مرکز تولیدی به دریل یک امر طبیعی است. پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت سعی کنید محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

قبل از خرید سعی کنید از فروشگاه های مختلف قیمت برندها و مدل های متفاوت را جویا شوید. سپس با توجه به نوع نیاز و مقدار هزینه ای که توان پرداخت آن را دارید محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید. لازم است اشاره کنیم که امروزه شما می توانید این محصول را با قیمت مناسب به صورت غیر حضوری از وب سایت های اینترنتی خریداری نمایید. در ادامه به معرفی یکی از وب سایت های کاربردی و معتبر در زمینه فروش محصولات و ابزارآلات اشاره خواهیم نمود.

قیمت دریل ستونی

وب سایت ابزارایران، سایت معتبر خرید و فروش

وب سایت ابزارایران در زمینه خرید و فروش محصولات کارگاهی چوبی، فلزات، تراشکاری، کشاورزی و … فعالیت می کند. شما می توانید محصولات زیادی از این وب سایت با توجه به نوع کسب و کار خود خریداری نمایید. از جمله این موارد می توان به سنباده های دیسکی، اره رومیزی، ابزارهای تعمیرگاهی و … اشاره نمود.

لازم است اشاره کنیم که شما می توانید در صورت نیاز به صورت اینترنتی نیز سفارش خود را ثبت نمایید. مهم نیست در کجا کشور سکونت داشته باشید. در هر کجا که باشید با ثبت سفارش محصول در درب منزل تحویل شما می گردد.

در روزهای کرونای سعی کنید تا محصولات ضروری و غیر ضروری خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری خریداری نمایید.

حرف آخر

از جمله دریل هایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند می توان به دریل بتن کن، دریل گیربکسی، دریل چکشی و … اشاره نمود. دریل ستونی نیز یکی از محصولات پر کاربرد است. همان گونه که گفته شد این محصول در صنعت چوب، بتن و همچنین  پلاستیک و … کاربرد دارد. لازم است بدانید شما باید برای هر بخش  کاری دریل مورد نیاز و کاربردی همان بخش را خریداری نمایید.

دریل های ستونی برندهای مختلفی دارند که این برندها تولید داخل و وارداتی می باشند.  اگر بخواهید از برندهای خارجی خریداری کنید قیمت تمام شده محصول بیشتر خواهد بود. ولی محصولات داخلی قیمت کمتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *