سنباده زن دیواری, معرفی ابزار

آشنایی با دستگاه سنباده زن دیواری

آیا با دستگاه سنباده زن دیواری آشنایی دارید؟ آیا می دانید این ابزار برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد؟ اگر برای یک بار هم که شده کار نقاشی و رنگ کاری ساختمان را از نزدیک دیده باشید. حتما متوجه شده اید که قبل از رنگ با یک ورقه ای نازک بر روی دیواره ها کشیده و سطوح آن را صاف می کنند. این عمل برای صاف کردن زیره کار است تا بعد از رنگ دچار مشکل نشود.

چرا که اگر دیوار دارای زبری یا مقدار کمی پستی بلندی باشد. فرایند نقاشی یکدست و صاف نمی شود. اگر دیوار توسط رنگ کار صاف نشود حتما بعد از رنگ کاری این پستی و بلندی ها نمایش داده شده و نمای جالبی به محیط نخواهد داد.

از این رو از سنباده برای از بین بردن این زبری و ناصافی ها استفاده می کنند. شما در هنگام خرید ممکن است با انواع سنباده رو به رو شوید مانند سنباده دیسکی، سنباده زن نواری و … ولی باید بدانید که چه نوع سنباده ای برای استفاده در کار رنگ کاری و دیواری مناسب است.

دستگاه سنباده دیواری

دستگاه سنباده دیواری چیست؟

پیشرفت فناوری در صنعت یک تحول ویژه ای ایجاد کرده است به طوری که تمام افراد فرایند کاری راحت تری را می توانند دنبال کنند. به همین جهت شرکت های تولیدی سعی می کنند به مرور زمان محصولات خود را بروز تر عرضه کنند.

دستگاه سنباده دیواری یکی از محصولاتی است که توانسته فرایند سنباده زنی را بسیار سریعتر پیش ببرد. دیوارهایی که نیاز به رنگ کاری دارند را در مدت زمان کم و بدون خستگی افراد به بهترین نحو سنباده زنی نماید.

چرا که اگر نقاش ساختمان با سنباده های دستی، اقدام به صاف نمودن دیوارها نماید، این فرایند بسیار طولانی می شود. تایم کاری برای پیمانکار و نقاش بسیار اهمیت دارد. به همین جهت آن ها نیز سعی می کنند با استفاده از لوازم به روز کیفیت کار خود را افزایش داده و تایم کار کرد را کاهش دهند.

به همین جهت می توان سنباده دیواری را یکی از ابزارهای مهم در این کار دانست. کارفرماها نیز باید با توجه به تغییرات روز پیش رفته تا هم استفاده از نیروی انسانی کاهش پیدا کند. هم اینکه کار با سرعت و کیفیت بالاتر انجام شود.

دستگاه سنباده دیواری

اجزای اصلی دستگاه سنباده زن دیواری

وقتی که یک محصول خریداری می شود مطمئنا نیاز است تا ما با برخی از اجزای آن آشنا شویم. درست است که ابزار آلات صنعتی مثل دستگاه سنباده دیواری دارای جزئیات زیادی هستند. ولی شناخت اجزای اصلی می تواند به استفاده درست از این محصول کمک نماید.

در ادامه به مهم ترین و اصلی ترین قسمت های این دستگاه اشاره می کنیم.

دسته تلسکوپی

 این وسیله دارای یک عدد دسته تلسکوپی است. این دسته به طول ۱۸۰ سانتی متر باز می شود. همین دسته بلند به نقاش کمک می کند تا سقف و دیوار را تا ارتفاع ۴ متر بدون هیچ مشکلی و به راحتی سنباده زده و آماده برای رنگ کاری نماید.

استفاده از لامپ LED

برای روشن نمودن فضای سنباده کاری یک عدد لامپ LED بر روی دستگاه نصب شده وبسیار پرقدرت است. با استفاده از لامپ ال ای دی شما همه ایرادات دیوار را به راحتی می بینید. چرا که نور به صورت زاویه دار بر روی دیوار قرار می گیرد و هر گونه نقصی نمایش داده می شود.

کیسه برای جمع آوری گرد و خاک

 گرد وغبار ناشی از سنباده کاری در داخل یک کیسه که در این دستگاه تعبیه شده ،جمع می شود. بدین ترتیب از پخش شدن گرد و غبار سنباده کاری در فضا جلوگیری می شود. در نتیجه به ریه و سیستم تنفسی افراد آسیبی نمی رسد. یک لوله پلاستیکی منعطف که مکنده بوده از قسمت سمباده تا لوله هدایتگر به کیسه قرار دارد.

مفصل گردان

دستگاه سنباده مجهز به مفصل گردان است که انجام کار را راحتتر می نماید. زیرا چرخش بر سطح دیوار وسقف را راحتتر می نماید. مفصل گردان کمک می کند. تا دسته تلسکوپی با راهنمایی کارفرما به هر سمتی هدایت شده و کار سنباده زنی با دقت بیشتری انجام شود.

دستگاه سنباده دیواری

کنترل سرعت

یکی از موضوعاتی که در مورد دستگاه سنباده دیواری مطرح است سرعت آن می باشد. باید اشاره کنیم که فعالیت سنباده زنی به صورت دورانی انجام م شود. این حرکت دورانی را می توان با سرعت های مشخص انجام داده و تنظیم نمود. تنظیم سرعت کمک می کند تا کیفیت کار دستگاه بالاتر برود. لازم است اشاره کنیم که کنترل سرعت این دستگاه به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وزن دستگاه

یکی از موضوعاتی که باعث نگرانی کارفرمایان می باشد وزن و سنگینی دستگاه است. چرا که سنباده زنی باید به صورت مرتب انجام شود و اگر وزن بالایی داشته باشد شخص خیلی زود خسته می شود. در این باره باید اشاره کنیم که دستگاه سنباده زن دیواری وزن کمی دارد و به راحتی برای هر فردی به طور مداوم و بی وقفه می تواند از دستگاه استفاده نماید.

انواع مدل های مختلف

با توجه به نوع نیاز کارفرما می توان سنباده مختص به آن کار را انتخاب کرد. در هر مدل اندازه دسته و قطر صفحه متفاوت است. پس در هنگام خرید این محصول دقت بالایی داشته باشید.

شماره صفحه سنباده

صفحه سنباده در کف دستگاه قرار می گیرد و بر حسب استانداردها و شماره های رایج که تعداد دانه بندی در واحد سطح را نشان می دهند، انتخاب می شود. هر چه شماره کاغذهای سنباده بیشتر باشد یعنی سنباده نرم تر و مناسب تر است. پس اگر سنباده نرم تری قصد دارید خریداری کنید به سراغ صفحاتی بروید که شماره بالاتری دارند. هر زمانی در حین کار اگر نیاز به تعویض سنباده باشد ،به راحتی قابل تعویض بوده و بهتر است که ورق های سنباده دیسکی یا دایره ای استفاده شود.

سرو صدای زیادی تولید نمی کنند و کاربر با آرامش می تواند از دستگاه استفاده کند.

گیربکس دستگاه

دستگاه سنباده دیواری دارای گیربکس است. به وسیله گیربکس قدرت دستگاه را می توان کنترل و  یا بیشتر نمود. در ضمن برای کم و زیاد نمودن سرعت نیز این بخش مورد استفاده می شود.

تجهیزات اضافی

بعد از اینکه شما این محصول پر کاربرد را خریداری کردید. باید بدانید که تجهیزاتی نیز باید همراه آن دریافت نمایید. این تجهیزات عبارت اند از:

  • شلنگ جاروبرقی
  • کاور
  • آچار
  • گیره قفل
  • کاغذ سنباده اضافی
دستگاه سنباده دیواری

نکات مهم در استفاده از سنباده دیواری

هنگام کار با هر وسیله برقی باید اپراتور نکات فنی را از قبل بداند و سپس شروع به استفاده نماید. همچنین در حین کار باید نکات ایمنی را رعایت نمود تا اپراتور و دستگاه ایمن بمانند و کار به درستی و سریعتر انجام شود. از خطرات احتمالی نیز باید پیشگیری نمود. برای استفاده از دستگاه سنباده دیواری نیز شما باید نکات مهمی را رعایت نمایید. چرا که کمی بی احتیاطی می تواند به دستگاه و اپراتور آسیب زیادی وارد نماید.

  • موقع کار با دستگاه سنباده زن حتما آن را محکم در دست باید گرفت تا در حین کار از روی دیوار رها و پرتاب نشود.
  • استفاده کردن از عینک ایمنی یکی از نکات اصلی کار با سنباده زن دیواری است.
  • زمانی که کاری با دستگاه انجام نمی دهید، حتما آن را خاموش نمایید و از روشن رها کردن دستگاه خودداری نمایید. چرا که دستگاه و موتور دستگاه دچار آسیب دیدگی می شود.
  • دستگاه سنباده زن ضد آب نیست. به همین جهت اگر سقف یا دیوار خیس باشد نباید از دستگاه استفاده کنید.
  • در حین کار با سنباده زن تراشه های ریزی ممکن است از سطح جدا و در محیط پخش شود، پس حتما از تهویه مناسب استفاده نمایید. چرا که این ریز گردها وارد ریه شده و کم کم باعث می شود شما دچار بیماری شوید.
  • برای ایمنی بیشتر استفاده کردن از ماسک و دستکش های مناسب توصیه می شود.
دستگاه سنباده دیواری

نکته: در هنگام سنباده زنی روی دیوار حرکات درهم و اَشفته وار انجام ندهید. بلکه به صورت ثابت دستگاه را حر کت دهید :بالا وپایین،چپ وراست. مراقب  باشید که یک محل را چند بار سنباده نزنید.زیرا ممکن است دیوار دوباره دچار ناهمواری شود.

قیمت خرید سنباده زن دیواری

قیمت خرید دستگاه سنباده زن دیواری به دلیل داشتن برندهای مختلف، متفاوت است. شما اگر می خواهید از قیمت ها اطلاع پیدا کنید باید با شرکت های توزیع کننده و یا فروشگاه ها تماس برقرار نمایید.

امروزه بیشتر وب سایت های اینترنتی قیمت های بروز محصولات را در سایت خود قرار می دهند. همین امر باعث شده تا دسترسی به قیمت محصولات آسان تر باشد.

لازم است بدانید که قیمت ابزار آلات صنعتی به دلیل نوسانات بازار ارز قیمت ثابتی ندارد. پس باید قبل از اقدام به خرید، از قیمت به روز محصول اطلاع داشته باشید.

از جمله مواردی که در صنعت ساختمانی مورد استفاده است و شما نیاز دارید تا از آن ها در فرایند کاریی استفاده نمایید می توان به تراز لیزری اشاره نمود. شما با استفاده از این ابزار می توانید نوع چیندمان و صاف بودن و کج بودن ساخت و ساز خود را تعیین کنید.

دستگاه سنباده دیواری

خرید به صورت غیر حضوری از ابزارایران

ابزارایران یک وب سایت معتبر در زمینه فروش محصولات صنعتی است. شما هر نوع دستگاه و ابزار آلات کشاورزی، ساختمانی، کارگاهی و … نیاز داشتید می توانید با مراجعه به این سایت خریداری کنید.

خرید غیر حضوری از نظر مزیت هایی که دارد نسبت به خریدهای حضوری بسیار مناسب است. یعنی شما قادر هستید دستگاه سنباده زن دیواری را از وب سایت ابزارایران از هر شهری خریداری کرده و در درب منزل تحویل بگیرید.

پس اگر دسترسی به اینترنت دارید در شرایط کنونی بدون خروج از منزل و گشت و گذار در فروشگاه ها خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

سخن آخر

در انجام هر کاری باید از دستگاه های مناسب با رعایت ایمنی کافی استفاده نمود. باید قبل از شروع به کار آگاهی کافی از نحوه کار دستگاه سنباده زن دیواری را بدانید تا راحت تر از آن استفاده کنید.

سنباده زن دیواری به دلیل برقی بودن سرعت انجام فرایند سنباده زدن را بیشتر می نماید و اپراتور برای انجام کار سنباده زنی کمتر خسته می شود.

شما باید در خرید به ویژگی های محصول، مدل و گارانتی آن، برند تولید کننده و … توجه نمایید. همچنین فروشگاه و وب سایتی که قصد خرید از آن را دارید نیز باید معتبر باشد.

این محصول به دلیل اینکه مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای کیفیت بالایی باشد. پس سعی کنید یک محصول با کیفیت بالا را خریداری کنید تا دچار مشکل در مدت زمان استفاده نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *