اره درختبری بنزینی, معرفی ابزار

اره درختبری بنزینی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا با اره درختبری بنزینی آشنایی دارید؟ می دانید این ابزار برای چه اموری مورد استفاده قرار می گیرد؟ در این مقاله قصد داریم به صورت جزئی به تمام نکات و مواردی که مربوطه به این ابزار است اشاره نماییم. همچنین شما را با این محصول آشنا کنیم.

 برای انجام امور باغبانی و کشاورزی و بریدن تنه درختان که معمولا به منظور بهره وری از چوب درختان در صنایع مختلف می باشد. برای بریدن درختان نیاز است تا از اره مناسب و خوبی استفاده شود. به همین جهت رشد فناوری باعث شده تا اره ها نیز در انواع مختلف طراحی و تولید شوند. از جمله این مدل ها می توان به اره فلکه ای، اره تیغ دیسکی و … اشاره نمود.

در ادامه قصد داریم در مورد اره درخت بری، تاریخچه، انواع آن، کاربردها و اجزای تشکیل دهنده این محصول مطالبی را اشاره نماییم. اگر شما نیز در صنعت چوب و برش و قطع چوب فعالیت دارید پیشنهاد می کنیم حتما در این مقاله همراه ما باشید.

اره درختبری بنزینی

اره درخت بری بنزینی چیست؟

اره درختبری بنزینی یا همان اره زنجیری از ابزارهای پرکاربرد در صنعت چوب است که مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای قطع راحت تر درختان از این محصول استفاده کنید. این ابزار دارای یک محفظه کوچک است که قابلیت قرار دادن بنزین را دارد. همچنین لازم است بدانید در بعضی موارد به جای بنزین این دستگاه به برق متصل نیز می شود.

استفاده از درخت در صنایع چوب بسیار اهمیت دارد. از همین رو نیاز است تا چوب ها به صورت دقیق و در مدت زمان کم برش داده شوند. بعد از انجام برش چوب ها راهی کارخانه شده و برای مرسولات از آن ها استفاده می شود.

اره ها و ابزار آلات دیگری مانند اره های معمولی نیز وجود دارد که قدرت اره زنجیری را ندارند. به همین جهت اره بنزینی یا همان موتوری کاربرد زیادی در این زمینه دارد.

لازم است بدانید که این وسیله به دلیل ساختار فیزیکی مناسب و پیشرفته و با طراحی مدرنی که دارد. در حین کار بهترین عملکرد فنی را از خود نشان می دهد. ولی در کنار ویژگی های فنی بالایی که دارد کنترل این ابزار نسبت به مدل های دیگر سخت تر است.

تاریخچه تولید اره درختبری بنزینی

یکی از سوالاتی که در زمینه تولید ابزارآلات ایجاد می شود این است که ایده این وسیله چگونه ایجاد شده است؟ در مورد اره درختبری بنزینی یک تئوری وجود دارد که به صورت زیر بیان می کنیم:

برای اولین بار شخصی به نام ساموئل در هنگام برش درختان عظیم الجثه با مشکل رو به رو شد و به فکر ایجاد اره درخت بر افتاد. مطمئنا در آن دوره اره درختبر به صورت کنونی تولید نشده بود.

در گذر زمان جیمز شند کانادایی توانست با ارتقا دادن وسیله ی طراحی شده توسط ساموئل را گسترش دهد و آن را بروز تر کرده و تولید نماید. در حال حاضر محصولی که مورد استفاده است شباهتی به اره بنزینی تولید شده در زمان جیمز ندارد ولی امتیاز طراحی و تولید از آن او است.

در ضمن از این محصول در نجاری، مجسمه سازی، بریدن تنه درختان و همچنین آتش نشانی استفاده می شود.

اره درختبری بنزینی

در ضمن کسانی که در زمینه باغبانی فعالیت می کنند و به نوعی کشاورز محسوب می شوند نیز می توانند محصولات و ابزار باغبانی نیز استفاده کنند.

اجزای تشکیل دهنده اره بنزینی یا اره زنجیری

هر ابزاری که مورد استفاده قرار می گیرد نیاز دارد تا قطعات و اجزای تشکیل دهنده مختص به خود را داشته باشد. اره درختبر بنزینی نیز یکی از محصولاتی است که با کنار هم قرار گرفتن چند قسمت مختلف مورد استفاده عموم بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

از اجزای مهم تشکیل دهنده ی این محصول می توان به موتور، کلاچ سانتفیوژ، تیغه یا ساطور و زنجیر اره بر اشاره نمود. لازم است اشاره کنیم که بخش های دیگری نیز وجود دارد. ولی بیان آن ها از بحث خارج است و نمی توان به صورت دقیق توضیح داد.

مزیت استفاده از اره درخت بری بنزینی

برای بریدن تنه درختان،کار با اره های دستی بسیار سخت و طاقت فرساست. در صورتی که کار با اره های موتوری فرایند بریدن درختان را آسانتر و سریعتر می نماید. با استفاده از اره موتوری بنزینی ۱۰ برابر سریعتر نسبت به اره دستی می توان درختان و قطعات مورد نظر از تنه آن ها را برش داد.

اره درختبری بنزینی

به طور مثال برای برش یک تنه با قطر ۳۰ سانتی متری باید زنجیر حدود ۶۰۰ بار از چوب عبور کرده تا بتواند تنه را در ابعاد مورد نظر برش دهد. به همین جهت از  یک عدد اره موتوری با سرعت ۲۸۰۰ دور /دقیقه استفاده می کنیم. این نوع اره درختبری بنزینی در عرض ۲۰ ثانیه به اندازه ۶۰۰ بار از تنه عبور کرده و درخت را کاملا قطع می نماید. در حالی که اگر از اره دستی استفاده کنید این عمل ده دقیقه طول می کشد.

معایب استفاده از اره درختبری بنزینی( زنجیری)

اره درختبری بنزینی بسیار پیشرفته بوده و باید بعد از آموزش نحوه عملکرد، مورد استفاده قرار بگیرد. ایمنی و نگهداری این وسیله خطرات و معایبی را برای خود دستگاه و اپراتورش دارد.

معمولا در حین کار ممکن است اره در جایی گیر کند و به سمت عقب، یعنی به سمت کاربر پرتاب شود و به شخص صدمه بزند. پس باید در هنگام کار دقت بالایی داشته باشید. چرا که در صورت هر گونه اتفاقی نمی توانید واکنش سریعی از خود نشان داده و دچار صدمه و آسیب می شوید.

در اره برقی اگر خاک اره تولید شده در داخل دستگاه مدتی باقی بماند با روغن روانکار زنجیر مخلوط می شود و باعث تولید لجن می شود. برای اینکه از این امر جلوگیری کنید بعد از هر بار استفاده باید دستگاه را باز کرده و خاک اره ها را بیرون آورید. توجه داشته باشید که باید تمام مراحل با دقت بالایی انجام شود تا هیچ گونه آسیبی به دستگاه وارد نگردد.

بنابراین دستگاه اره درخت بری بنزینی همیشه نیاز به تمیزکاری و نگهداری درست دارد تا از سلامت دستگاه کم نشود.

همچنین این اره دارای یک فیلتر هوا و بنزین است که باید هر چند وقت یکبار تعویض شود.

در این بخش لازم است اشاره کنیم که شما می توانید از اره های عمود بر و همچنین اره فلکه ای برای برش ها استفاده کنید.

اره هایی که بیان شده در کنار اره تیغ دیسکی در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. چوب ها نه تنها در جنگل نیاز به برش کاری دارند. بلکه وقتی برای ساخت و ساز نیز وارد کارگاه می شوند باید با دقت بر روی آن ها کار کرده و شکل مورد نظر را به دست آورد.

اره درختبری بنزینی

چگونگی تمیز کردن اره موتوری یا زنجیری

وقتی که کار شما با اره درختبری بنزینی به اتمام رسید باید قبل از هر کاری آن را تمیز کنید. چرا که دقت نکردن به این مسئله می تواند به قطعات مختلف در طولانی مدت آسیب وارد کند.

برای تمیز کردن شما با توجه به مراحل زیر اقدام نمایید.

  • برداشتن قاب محافظت کننده از کلاچ
  • چک کردن ترمز اره زنجیری
  • کمک گرفتن از چوب یا فلر و پاک کردن اره زنجیری
  • برداشتن پوشش سلیندر
  • شستن فیلتر
  • پاک کردن منافذ ورودی هوا به داخل موتور و خنک کننده ها
  • چک کردن منافذ ورودی برای اطمینان از بسته نبودن منافذ

قیمت خرید اره درختبری بنزینی

وقتی که شما قصد خرید اره درختبری بنزینی را دارید باید توجه کنید که از کجا و با چه برندی قصد خرید دارید. در واقع هر چقدر برند شما خاص تر و قوی تر باشد قیمتی که برای آن محصول در نظر گرفته شده است بیشتر خواهد شد.

امروزه به دلیل اینکه نوسانات زیادی در بازار وجود دارد قیمت ها نیز با این تغییرات رو به بالا افزایش دارند. شما برای اطلاع از قیمت ها می توانید وارد وب سایت هایی که به صورت به روز قیمت ها را قرار می دهند شوید و یا اینکه با شرکت های تولید کننده و یا توزیع کننده تماس بگیرید.

در حال حاضر می توانید محصولات زیادی از جمله اره درختبری بنزینی را از وب سایت ابزارایران خریداری نمایید.

اره درختبری بنزینی

در ضمن محصولاتی که شما در کشاورزی نیاز دارید مانند داس برقی نیز در بین ابزار آلات این سایت قرار دارد. از هر کجای ایران می توانید تنها با ورود به وب سایت خرید خود را انجام دهید. در ادامه در مورد سایت ابزارایران مطالبی را عنوان خواهیم نمود. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سایت ابزارایران یک انتخاب ویژه برای خرید

حتما شما نیز با سایت های خرید اینترنتی آشنا هستید. این وب سایت ها کمک می کند تا شما به عنوان خریدار بدون حضور در فروشگاه ها و تنها از طریق اینترنت و فضای مجازی هر محصولی را به راحتی خریداری کنید.

در حال حاضر نیز محصولات صنعتی و نیمه صنعتی کاربردی در صنعت چوب در فروشگاه های متعدد ارائه می شود. ما برای خرید به شما وب سایت اینترنتی ابزارایران را معرفی می کنیم.

در این سایت شما می توانید محصولات زیادی را ملاحظه کنید. همچنین با توجه به نوع نیاز خود خرید خود را انجام دهید. لازم است بدانید که با خرید اینترنتی جایگاه جغرافیایی شما مهم نیست، تنها کافی است محصول را خریداری کرده تا در مدت مشخص شده در درب منزل به شما تحویل داده شود.

نکات مهم در هنگام خرید اره زنجیری

همان گونه که بیان شده اره درختبری بنزینی یا همان اره زنجیری در صنعت برش و قطعه قطعه کردن چوب کاربرد دارد. افراد زیادی هستند که با توجه به نوع کار خود سعی دارند تا یک محصول با کیفیت را خریداری نمایند. همچننی برخی دیگر نیز برای هزینه کمتر قیمت کمتری برای خرید پرداخت می کنند. برای اینکه شما بتوانید یک محصول با کیفیت را خریداری کنید ما به شما چند نکته را یادآور خواهیم شد.

  1. دقت به نوع برند تولید شده اره
  2. دقت کردن به نوع برش و کار خود( آیا درختی که قرار است برش داده شود ضخیم است یا نرم.)
  3. توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش
  4. توجه کردن به میزان کار کرد دستگاه
اره درختبری بنزینی

سخن آخر

از میان ابزارهای موجود که برای برشکاری و هرس نمودن ( شمشاد زن بنزینی) درختان استفاده می شود، اره زنجیری یک ابزار کامل و در عین حال بسیار کاربردی است.

اره های زنجیری در مدل های مختلفی تولید شده است. یکی از بهترین و پرکاربردترین آنها اره درختبری بنزینی یا همان اره زنجیری بنزینی هست. این وسیله بسیار پرقدرت و با دور موتور بالا برای قطع درختان به تعداد زیاد و در زمان کوتاه بسیار مناسب می باشد.

لازم است شما از این دستگاه به درستی مراقبت کنید. چرا که بر خلاف اره های ساده و معمولی این محصول پیچیدگی های خاصی دارد، که در صورت مراقبت نادرست هزینه های بالایی برای شما ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *