قلاویز زن, نکات نگهداری

قلاویز زن و انواع آن

قلاویز زن یکی از ابزارآلات مورد نیاز در صنعت خودرو سازی، ساخت و ساز های صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرد. شما اگر می خواهید از این ابزار استفاده کنید می توانید به صورت غیر حضوری از طریق وب سایت ابزارایران آن را تهیه نمایید.

برای اینکه شما با این محصول کاربردی و با کیفیت آشنا شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. چرا که قصد داریم در مورد اجزای تشکیل دهنده آن، کاربردهای آن، انواع قلاویز زن ها و … مطالب جامعی را بیان کنیم.

با رشد فناوری همه روزه محصولات زیادی پا به عرصه فناوری می گذارند. از این رو کارفرمایان برای اینکه کیفیت کاری خود را افزایش دهند به سراغ این محصولات می روند. انواع دریل ها در برابر قلاویز زن ها بسیار قدرت کمتری دارند. با این حال هر یک در صتایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه قلاویز زن

از محصولات دیگری که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد می توان به متر لیزری، سنباده زن دیواری، دستگاه سنگبری و … اشاره نمود.

قلاویز زن چیست؟

قلاویز زن محصولی است که از آن برای ایجاد رزوه استفاده می شود. این محصول برای اینکه کیفیت بالایی داشته باشد به صورت معمول از فولاد کربنی در طراحی و ساخت آن استفاده می شود.

برای تولید بسیاری از قطعات نیاز است تا قطعات سوراخ کاری شوند. برای راحتی کار از این ابزار استفاده می شود. عمل قلاویز کاری اگر شرایط بسیار ایزوله ای نداشته باشد. می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و در پایان رزوه های نهایی کیفت و دقت مطلوبی نخواهند داشت. همچنین ممکن است باعث آسیب دیدگی قلاویز زن نیز شود.

ایجاد شرایط مطلوب قلاویزکاری و یا قلاویزکاری با دستگاه های CNC کاری با پیچیدگی های خاص خود می باشد. به طور معمول این شرایط برای تولیدات با تیراژ بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. پس اگر قصد دارید در حجم زیادی محصولات خود را تولید کنید به نکات و شرایط نیز توجه داشته باشید.

در کارگاه های فعلی در بازار عمل قلاویزکاری به صورت دستی و یا با دستگاه های قلاویز زن موجود در بازار صورت می گیرد. در حالیکه دستگاه ای موجود در بازار هیچ گاه نمی توانند شرایط ایزوله را فراهم کنند. همچنین کار کردن با این دستگاه ها سخت بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. بهتر است خود با دیدن آموزش های کافی ابزار فوق را تهیه کرده و کارهای خود را با کمک یک متخصص انجام دهید. در این صورت دقت کار افزایش یافته و می توانید محصولات خود را با کیفیت بالا تولید نمایید.

دستگاه قلاویز زن

لازم است بدانید که قلاویز زن به دو صورت دستی و برقی تولید می شود. استفاده از ابزارهای دستی زمان زیادی می برد و کیفیت کار نامطلوب خواهد بود. پس اگر قصد دارید از این دستگاه استفاده کنید به سراغ محصولات برقی با برندهای مناسب آن بروید.

انواع قلاویز زن موجود در بازار

همان گونه که گفته شد با توجه به نوع شرایط قلاویز زن ها متفاوت هستند. شما می توانید برای نوع فعالیت خود محصول مورد نظر را انتخاب کرده و خریداری نمایید. برای اینکه بیشتر با این محصولات آشنا شوید در ادامه به چند نمونه از پرکاربردترین این محصول اشاره می کنیم.

قلاویز زن پنوماتیک

دستگاه های قلاویز زن بادی ( پنوماتیک ) شامل اسپیندل قلاویز زن، بازو، واحد مراقبت، پایه سوار شونده و هد قلاویز گیر کلاج دار می باشد. ماشین های قلاویز زن بادی برای عملیات قلاویز کاری قطعات سری، قطعات مهم،  قالب و … استفاده می کنند. نیروی محرک ماشین بادی از طریق کمپرسور تامین می شود.

از آنجایی که عملیات قلاویز کاری با دست یا دریل های ستونی و … مدت زمان زیادی می برد و احتمال شکستن قلاویز و معیوب شدن قطعه کار زیاد می باشد. از این رو در صنعت از ماشین های قلاویز بادی استفاده می کنند. با استفاده از ماشین های قلاویز زن بادی در زمان و هزینه می توان صرفه جویی نمود. این دستگاه را می توان رو یک میز نصب نمود و به راحتی جا به جا کرد. به دلیل داشتن بازوهای بلند و هدهای قلاویز گیر کلاج دار با سرعت زیاد قطعات نصب شده بر روی فیکسچرها، گیره ها و … را قلاویز کاری نمود.

به دلیل داشتن هدهای کلاج دار در این محصول، در صورت فشار بیش از حد در هنگام عملیات قلاویز کاری بر روی قلاویز یا داشتن ناخالصی در قطعه کار کلاج آن عمل کرده و از شکستن قلاویز جلوگیری می کند.

دستگاه قلاویز زن

قلاویز زن هیدرولیکی

دستگاه قلاویز زن هیدرولیکی کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف مهندسی مانند تولید کننده آسیاب غلتکی، تولید کننده پاور پرس، تولید کننده کاغذ آسیاب، تولید کننده قطعات خودرو، تولید کننده اکسترودر و بسیاری دیگر دارد.

بازوی نوع پانتوگراف مفصلی با راهنمای خطی در اختیار دستگاه قرار می گیرد تا سوراخ های مختلف ضربه ای را در سطح عمود مناسب تسهیل کند. بازو توسط فنر گاز پشتیبانی می شود تا نیروی گرانشی سر ضربه گیر را جبران کند.

بازو می تواند ناحیه کار و ارتفاع بسیار گسترده ای را پوشش دهد. ضربه محکم و دقیق مداوم و گوشه ای از آن را انجام دهد. انعطاف پذیری بی نظیر آن به اپراتور کمک می کند تا عملیات را بدون خستگی و بدون مهارت های زیاد انجام دهد.

قلاویز زن الکتریکی

دستگاه دارای قلاویز زن الکتریکی دارای مدل های مختلفی می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص هستند. در ادامه بعضی از این ویژگی ها را معرفی می کنیم.

دستگاه قلاویز زن
  • امکان تغییر سرعت چرخش بر اساس قطر ضربه زدن، حداکثر سرعت خلاف جهت عقربه های ساعت برای خروج سریع ابزار
  • بازوی مفصلی با تعادل قابل تنظیم
  • امکان بندکشی و سوراخ شدن سوراخ به لطف کلاچ های قابل تنظیم
  • حداقل سر و صدا و کاهش مصرف برق
  • هد چند جهته استاندارد بر روی همه ماشین آلات که اجازه می دهد بندکشی در هر موقعیتی باشد.
  • آهنربا موقعیت یابی برای تراز بندی سریع دوک
  • تعادل و سیالیت در حرکات تضمین شده توسط فنرهای گاز قابل تنظیم و اتصالات نصب شده بر روی بلبرینگ ها

قلاویز زن تمام اتوماتیک

مهم ترین مزایای قلاویز زن تمام اتوماتیک، روغن کاری اتوماتیک قلاویز، قابلیت تنظیم عمق سوراخ، تشخیص خودکار سوراخ های بن بست، کنترل الکترونیکی میزان گشتاور وارد به قلاویز و نشکستن قلاویز، قابلیت قلاویز کاری روی تمامی مواد با دقت بالا و سرعت بالای ۷۵۰ دور در دقیقه می باشد.

در این دستگاه با بهره گیری از سیستم های کنترل بسیار دقیق، شرایطی را ایجاد کردیم که حتی در بدترین شرایط نیز بتواند رزوه های با کیفیتی را حتی در سوراخ های غیر استاندارد خروجی گرفت.

این دستگاه در اصل برای استفاده در صنایع نظامی و به ویژه برای صنایع رادار و موشک طراحی شده است. چرا که در این دو صنعت قطعات بسیاری وجود دارد که نیاز به قلاویز کاری به ویژه قلاویز های سایز پایین دارند.

دستگاه قلاویز زن

از این رو این دستگاه می تواند در وقت و هزینه های بسیاری در تولید ادوات نظامی صرفه جویی کند. به علاوه این دستگاه با این قابلت های خاص می تواند در سایر خطوط تولید در صنایع گوناگون از جمله ماشین سازی کاربرد های گسترده ای داشته باشد.

لازم است اشاره کنیم که استفاده از دریل های مگنتی می تواند در سوراخ کاری و ایجاد حفره در فلزها و بتن ها نیز کمک کند. پس یکی دیگر از محصولاتی که می توانید در این صنعت از آن استفاده نمایید می توان به دریل های مگنتی اشاره نمود.

قیمت خرید انواع قلاویز زن

یکی از مواردی که در هنگام خرید مورد توجه خریدار قرار می گیرد قیمت محصول است. قیمت هر دستگاه و ابزاری با توجه به نوع کاربردی، حجم و برند آن تعیین می شود. قلاویز زن نیز به مانند دیگر محصولات دارای قیمت های متعددی می باشد.

در حال حاضر همان گونه که می دانید شرایط ارزی بسیار متغییر می باشد به همین جهت نمی توان برای این محصول قیمت ثابتی را بیان نمود. اگر شما نیاز مبرم به این محصول دارید تنها با تماس با شرکت توزیع کننده و یا مراجعه به وب سایت های اینترنتی قادر هستید تا از قیمت به روز محصول اطلاع پیدا کنید.

فروشگاه های زیادی هستند که این محصول را برای فروش عرضه می کنند. در بعضی موارد دسترسی خریدار به فروشگاه های ابزارآلات معتبر به سختی امکان پذیر است. در این صورت بهترین راه خرید کردن به صورت اینترنتی می باشد.

دستگاه قلاویز زن

خرید از وب سایت ابزارایران

انتخاب و یافتن یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی معتبر کار دشواری است. چرا که کلاهبرداری های زیادی توسط برخی از وب سایت ها انجام می شود. شما به عنوان یک خریدار باید موارد متعددی را در هنگام انتخاب یک سایت و فروشگاه در نظر بگیرید.

وب سایت اینترنتی ابزارایران به دلیل داشتن تاییدیه و ارم نماد اعتماد توانسته است که به عنوان یک سایت فروشگاهی فعالیت خود را گسترش دهد. شما از هر کجای ایران به راحتی می توانید محصولات مورد نیاز خود را سفارش داده و در کمترین زمان در محل تعیین شده تحویل بگیرید.

چرا که این سایت به جز توانایی در زمینه توزیع و فروش انواع قلاویز زن، می تواند محصولات مختلف دیگری نظیر انواع فرزها، انواع محصولات تعمیرگاهی و … را در معرض فروش قرار داده و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برساند.

دستگاه قلاویز زن

حرف آخر

با پیشرفت صنعت، محصولات صنعتی پیشرفت زیادی کرده اند. به طوری که دیگر به جای زمان زیاد، می توان در کمترین زمان بهترین محصول را تولید نمود. رزوه زدن نیز باید کیفیت بالایی داشته باشد. به همین جهت دستگاه قلاویز زن هر روز در مدل های مختلف و به روزتر تولید شده است.

این محصول توسط برندهای ایرانی و خارجی در بازار موجود می باشد. هر چقدر کیفیت و کارایی محصول بالا باشد، هزینه کمتری نیاز دارد و کارایی آن افزایش پیدا می کند.

به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید از این محصول برای مدت زمان طولانی استفاده کنید حتما قبل و بعد از کار، به درستی تمام بخش های آن را بررسی کرده و سرویس نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *