شمشاد زن بنزینی, معرفی ابزار

شمشاد زن بنزینی چیست و چه کاربردی دارد؟

شمشاد زن بنزینی نوع پرکاربردی از شمشاد زن ها به شمار می رود که در هرز کردن درختان تزیینی به کار برده می شود. این درختان که در پارک ها، بلوارها و فضاهای سبز کاشته شده اند باید به صورت تمیز و جذابی هرز شوند. به همین خاطر شمشاد زن ها به کمک باغبانان آمده اند.

قبل از اینکه شمشاد زن به بازار وارد شود تمام عملیات هرز کردن توسط قیچی انجام می شد. استفاده از این روش نه تنها به افزایش زمان و طولانی شدن فرایند کار منجرب می شد. بلکه کیفیت کار نیز بسیار پایین افت پیدا می کرد. از این رو پیشرفت صنعت راهی برای ایجاد تولیدات به روز و در عین حال کاربردی را گشود. هم اکنون با اختراع انواع شمشاد زن، هرز کردن و تزیین درختان به راحتی انجام می شود.

اگر می خواهید با چگونگی کار کرد این محصول و کاربردهای آن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید. لازم است بدانید که داس موتوری نیز جز محصولات پر کاربرد در صنعت هرز کردن و استفاده در صنعت کشاورزی است.

شمشاد زن چیست؟

همان گونه که گفته شد برای هرز کردن، تزیین کردن بوته ها و درختچه های زینتی از شمشاد زن استفاده می شود. شما این ابزار کاربردی را می توانید در انواع مختلف خریداری کرده و از آن استفاده نمایید.

شمشاد زن بنزینی
شمشاد زن بنزینی

شمشاد زن ممکن است در خانه مورد استفاده قرار بگیرد و یا اینکه در محیط های بزرگ مثل فضاهای سبز، بلوارها و …. کاربرد داشته باشد. به همین خاطر شما باید با توجه به محیط مورد نظر، نوع شمشاد زن خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

تقسیم بندی انواع شمشاد زن

با توجه به نوع استفاده و نیاز، شمشاد زن ها به دو گروه دستی و موتوری تقسیم شده و نامگذاری شده اند. شما برای خرید هر یک از این دو گروه باید نوع مدل شمشاد زن را تعیین کنید که در ادامه به انواع مدل های آن اشاره خواهیم کرد.

  • شمشاد زن دستی: از این نوع شمشاد زن که همان قیچی شمشاد زن است برای هرز کردن استفاده می شود. این گروه از ابزار هرز به دو نوع ساده و تلسکوپی تقسیم شده است که هر دو کارکرد متشابهی دارند. ولی در مدل نوع تلسکوپی می توان دسته قیچی را با توجه به نوع نیاز خود تقسیم بندی نمود.
  • شمشاد زن های موتوری: شمشاد زن های موتوری به سه دسته تقسیم می شوند که با توجه به نوع قدرت و کاربرد در بازار خرید و فروش می شوند. از جمله این مدل ها می توان به شمشاد زن برقی، شمشاد زن بنزینی و شارژی اشاره نمود.

ویژگی های شمشاد زن بنزینی

در قسمت های قبل گفتیم که شمشاد زن بنزینی به عنوان یک محصول کاملا حرفه ای در مواردی که نیاز به قدرت بالا دارد استفاده می شود. چرا که قدرت موتور این دستگاه با قدرت یک اسب تعیین شده است. همچنین برای انجام هرز و برش های تزیینی از تیغه ی دو لبه استفاده می کند.

با این حال محصول فوق باید ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی داشته باشد تا شخص خریدار بتواند با توجه به این مزیت ها و ویژگی ها اقدام به خرید نماید. از جمله این قابلیت ها می توان به:

تقسیم بندی انواع شمشاد زن
تقسیم بندی انواع شمشاد زن
  • داشتن وزن کم و سبک بودن و قدرت بالای موتور
  • داشتن موتور قدرت مند برای انجام فرایند کار هرز کردن
  • سازگاری با محیط و میزان آلودگی
  • انجام فرایند کار در مدت زمان کوتاه و کار کرد طولانی مدت بدون ایجاد مشکل
  • ایجاد امنیت در دستگاه، امنیت در هر دستگاه می تواند به استفاده کننده کمک نماید.

نکات ایمنی در استفاده از شمشاد زن

هر دستگاه صنعتی که شما قصد استفاده از آن را دارید نیاز به بررسی دارد. یعنی اینکه نباید قبل از بررسی و موقعیت قرار گیری آن بلافاصله اقدام به روشن کردن نمایید. از این رو در این قسمت به نکات ایمنی برای استفاده کردن از انواع شمشاد زن به خصوص شمشاد زن بنزینی اشاره می کنیم.

لازم است بدانید که استفاده از شمشاد زن ها و رعایت نکات ایمنی در همه آن ها به صورت یکسان است. پس با دقت به این نکات توجه فرمایید:

نکات مهم

  • قبل از روشن شدن شمشاد زن بنزینی آن را بر روی زمین قرار دهید. چرا که این روش بهترین و ایمن ترین روش است.
  • –    قبل از شروع به کار، باید تمام قسمت های آن مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت بروز هر گونه اشکال در آن سریعا تعویض و یا تعمیر شود.
  • یکی دیگر از مواردی که باید چک کنید دسته دستگاه است. در این صورت اگر دسته دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده باشد شما باید اقدام به تعویض و یا تعمیر آن نمایید.
  • تمام پیچ  و مهره های دستگاه شمشاد زن را چک کنید و اگر دچار شلی شده باشد آن ها را سفت نمایید.
  • بررسی کردن مخزن سوخت یکی دیگر از نکاتی است که شما به عنوان اپراتور استفاده کننده باید به آن دقت داشته باشید. به این صورت که اگره مخزن دچار نشتی باشد در اولین فرصت سریعا اقدام به تعمیر و تعویض نمایید. لازم است اشاره کنیم که اگو شمشاد زن شما فاقد مخزن سوخت وبده و به صورت برقی طراحی شده است، باید قبل از هر بار استفاده سیم اتصال آن چک شود.
  • با توجه به شرایط آب و هوایی از شمشاد زن استفاده کنید. یعنی اینکه در صورت بارندگی و یا وجود برف کار خود را به تاخیر بیندازید.
  • از لباس های مختص به شمشادزنی استفاده کنید. در این صورت با امنیت بیشتری کار خود را ادامه می دهید.
  • قبل از شروع به اطراف دقت داشته باشید تا از حضور بچه های خردسال و یا اسیب های دیگر مزمئنا شوید.
  • قبل از کار حتما روی شمشاد ها را چک کنید تا از هر گونه آلودگی و زباله دور باشند.
نکات ایمنی در استفاده از شمشاد زن
نکات ایمنی در استفاده از شمشاد زن

اجزای تشکیل دهنده شمشاد زن بنزینی

شمشاد زن بنزینی یکی از محصولات پر کاربرد در باغبانی است. این محصول به دلیل اینکه بتواند بهترین فعالیت و بازدهی کاری را داشته باشد از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از جمله این موارد می توان به نکات زیر اشاره نمود:

موتور: موتوری که برای شمشاد زن بنزینی به کار رفته است در دو نوع پر قدرت و کم قدرت است. دستگاه های با قدرت کمتر برای هرز کردن برگ ها و دستگاه با قدرت موتور بالا برای هرز کردن شاخه های ضخیم مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم است اشاره کنیم که به موتور شمشاد زن های بنزینی موتور دو زمانه نیز می گویند چرا که با مخلوط روغن و بنزین کار می کند.

چرخ دنده: دو نوع چرخ دنده کوچک و بزرگ در این دستگاه به کار رفته است که با حرکت چرخ دنده کوچک، چر خ دنده بزرگ به حرکت درامده و سپس تیغه ها برای برش دادن و بریدن شاخه و برگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم انتقال نیرو: وقتی که موتور شروع به فعالیت می کند صفحات کلاج

برای اینکه این نیرو را کنترل کنند وارد عمل شده و سپس به واحد برش نیرو را منتقل کرده و حرکات رفت و برگشتی ایجاد می شود.

شانه برش: این بخش از دو قسمت ثابت و متحرک تشکیل شده است که شانه ثابت بر روی بدنه وصل است و به عنوان شاسی عمل می کند ولی شانه متحرک به چرخ دنده متصل شده است.

نکات مهم در هنگام خرید شمشاد زن بنزینی

اگر شما با توجه به شرایط خود نیاز دارید تا شمشاد زن بنزینی تهیه کنید باید به برخی از ویژگی های این محصول توجه نمایید. چرا که بی توجهی به این موارد باعث می شود شما یک دستگاه با کیفیت پایین و کارایی نا مناسب را خریداری نمایید.

از جمله مواردی که باید در هنگام خرید این دستگاه حرفه ای مورد توجه باشد عبارت اند از:

” قدرت موتور شمشاد زن، مدل موتور، توجه به نوع و مدل سیستم استارت، سیستم کلاج گریز از مرکز، طول قسمت برش، طول تیغه های دستگاه، ضخامت قسمت برش، حجم مخزن سوخت و فاصله دندانه ها از جمله موارد ی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.”

لازم است اشاره کنیم که دستگاه های شمشاد زن بنزینی با محیط زیست سازگاری نشده و نسبت به دستگاه های برقی آلودگی بیشتری برای محیط دارد. با این حال شما به عنوان خریدار باید شرایط استفاده و مقدار نیاز دقت کنید.

نکات ایمنی در استفاده از شمشاد زن
نکات ایمنی در استفاده از شمشاد زن

قیمت خرید شمشاد زن بنزینی

قیمت های شمشاد بنزینی به صورت آنلاین در وب سایت های فروشگاهی موجود است. اگر شما قصد دارید برای خرید اقدام کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر شرایط به گونه ای است که قیمت ها به صورت ساعتی و روزانه تغییر می کند. به همین جهت قبل از اقدام به خرید حتما باید از طریق شرکت و یا فروشگاه مورد نظر قیمت را به صورت تلفنی، آنلاین و یا حضوری استعلام نمایید.

در بعضی از موارد قیمت ها بسیار بالا تعیین شده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید شمشاد زن بنزینی دقت داشته باشید که آیا دستگاه خریداری شده از نظر  تجهیزات نیاز به پرداخت قیمت بالایی دارد یا خیر و سپس برای خرید اقدام نمایید.

حرف آخر

شمشاد زن بنزینی و یا دیگر مدل های شمشاد زن تنها برای ایجاد شرایط متناسب و راحتی شما طراحی و تولید شده اند. به همین خاطر است که شما به عنوان یک اپراتور باید انتخاب درستی داشته باشید.

این محصول در برندهای مختلفی در بازار موجود است که هر یک می تواند برای شما کاربردی باشد. لازم است اشاره کنیم که اگر قادر به پرداخت هزینه بالایی هستید از برندهای معتبر خریداری کنید تا در کنار کیفیت کاربرد طولانی مدتی را نیز برای شما داشته و بتوانید در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *