اره فلکه ای

اره فلکه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

اره فلکه ای از جمله ابزارآلاتی است که در صنعت چوب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله از گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. ولی با توجه به رشد صنعت این محصول به صورت جدیدتر و به روزتر وارد بازار کار شده است.

صنعت چوب یکی از صنایع پر کاربرد و پر مصرف است. چرا که نیاز مردم نیاز به مرسولات چوبی را در خانه خود احساس می کنند. از این رو نیاز است تا ابزار آلات مدرن وارد کارگاه های تولیدی شود. چرا که هم سرعت کار را افزایش می دهد و هم اینکه کیفیت کار بالاتر می رود.

برای آشنایی بیشتر با این محصول در ادامه مقاله ما را همراهی کنید. چرا که قصد داریم در مورد تاریخچه اره فلکه ای، اجزای تشکیل دهنده ی آن، انواع و مدل های مختلف آن و … مطالبی را ارائه نماییم.

اره فلکه ای

اره فلکه ای (اره نواری) چیست؟

در صنعت چوب دستگاه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به دریل ها اشاره نمود. با این حال یکی از مهمترین این ابزارآلات که در نجاری و ساخت مبلمان کاربرد دارد اره فلکه یا همان اره نواری است. این محصول در اندازه های مختلف، اسامی متعدد و انواع متفاوت در بازار موجود است. شما به عنوان خریدار می توانید محصول فوق را با توجه به شرایط کاری خود تهیه کرده و از آن استفاده نمایید.

معمولا اره فلکه ای مکمل دستگاه فارسی بر چوب است.به این صو رت که اره فلکه ای کار برش طولی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی اره فارسی برای برش عرضی مورد نیاز است.

تاریخچه اره فلکه ای

ویلیان نیوبری اولین شخصی است که برای اولین بار در سال ۱۸۰۹ ایده طراحی و ساخت اره فلکه ای را طرح ریزی کرد و سپس برای ساخت آن اقدام نمود. اما مشکلاتی برای دستگاه وجود داشت که نمی توانست کارایی کافی و مناسبی داشته باشد.

اره فلکه ای

از جمله مشکلاتی که برای اره تولید شده توسط ویلیام وجود داشت کوتاه بودن عمر اره آن بود. دآنه پالین یک زن فرانسوی است که توانست با روشی جدید اره های فلکه ای را تولید کند. این تولید توانست یک تحول عظیمی را در صنعت چوب بری ایجاد نماید.

پس از اینکه تیغه اره تغییر کرد و از نظر کیفیت افزایش پیدا نمود. این محصول به صورت عمده وارد عرصه تولید شد. سپس در دوره هایی که صنعت رشد کرد به روز تر شده و کیفیت بالایی به دست آورد.

اجزای تشکیل دهنده اره فلکه ای

اره فلکه ای دارای قطعات مختلفی است. این قطعات باعث می شود تا دستگاه به صورت دقیق کار خود را انجام دهد. اگر شما جز مصرف کنندگان و یا خریداران این محصول هستید باید قبل از هر چیز با قطعات آن آشنایی کافی داشته باشید.

الکتروموتور: یکی از بخش های مهم در در اره می باشد. این قطعه توسط پیج به بدنه متصل شده و در دو تک فاز و سه فاز می توان بر روی دستگاه متصل نمود.

بخش حفاظتی: وقتی دستگاه اوج می گیرد و با سرعت کار می کند ممکن است بخشی از دستگاه دچار خوردگی شود. از این رو بر روی بدنه از حفاظ چوبی یا فلزی برای محافظت اپراتور در نظر گرفته شده است.

فلکه‌: دارای دو فلکه ثابت و متحرک است. جنس بدنه فلکه ها از چدن می باشد که بر روی بدنه وصل شده اند.

بدنه: بدنه از تکان خوردن اره در هنگام کار جلوگیری می کند. از این رو به صورت یکپارچه بدنه آن از چئن ساخته شده است. در برخی از موارد نیز از آهن برای ساخت بدنه استفاده می شود. هر چقدر بدنه سنگین تر باشد لرزش دستگاه کمتر خواهد شد.

اره فلکه ای

تیغه: این بخش بسیار در برش اهمیت دارد. به همین خاطر است که باید در نگهداری آن توجه کنید.

انواع اره های فلکه ای در صنعت چوب بری

اره فلکه با توجه به نوع برش و ابعاد به چند دسته تقسیم می شود. برای اینکه یک محصول مناسب خریداری نمایید پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

اره فلکه ای افقی بر

از اره های افقی بر بیشتر برای برش تنه‌های بزرگ درخت برای تولید الوار، تخته و میزهای بزرگ و یکدست استفاده می شود. این نوع اره ها با توجه به نیاز و استفاده ای که از ان ها می شود در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود. همچنین از اره های با سایز بزرگ در کارگه های صنعتی استفاده می شود.

اره فلکه‌ای ایستاده

بر خلاف اره های افقی بر، اره های عمودی در ابعاد مختلف تولید شده اند. شما می توانید از این اره ها به صورت خانگی و یا حتی صنعتی استفاده کنید. کاربرد این نوع اره بر خلاف اره افقی بر بسیار زیاد است. یعنی شما می توانید برای مدل بری قطعات تزئینی تا برش تخته و الوار از آن استفاده کنید.

نکته:

معمولاً اره فلکه ای با اندازه قطر فلکه های آن نام گذاری می شود. اره فلکه ای در قطر های ۸، ۱۰، ۱۲ اینچ تا ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰ سانتی متر وجود دارد.

اره فلکه مینیاتوری ( سایز کوچک)

اره مینیاتوری مدل بسیار کوچک اره فلکه به حساب می آید. از این اره برای برش کاری چوب در ابعاد کوچک یا برش منحنی استفاده می شود. در اره مینیاتوری امکان استفاده از تیغه های عرض کم را خواهید داشت.

اره فلکه ای

به همین دلیل برشکاری منحنی و در زوایای تند، راحت تر انجام می شود. نکته ای که قبل از خرید اره فلکه مینیاتوری باید بدانید این است که این اره ها ابعاد کوچکی دارند و برای برش تخته های ضخیم و سنگین مناسب نیستند. اما اگر نیاز به برش منحنی در ابعاد کوچک دارید، این اره گزینه بسیار مناسبی می باشند.

نکته:

اره های فلکه ای ۹ تا ۲۵ سانت در این گروه  جا دارند.

اره فلکه ای کارگاهی ( سایز متوسط)

 اره فلکه های ۲۵ تا ۶۰ سانت معمولاً در کارگاه های نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. با این اره ها به راحتی می توانید تخته ها و الوار های موجود در بازار را برش داد. ادر حال حاضر اره های کارگاهی به صورت تک فاز و سه فاز تولید می شوند.

مدل سه فاز به مراتب قوی تر از مدل تک فاز است. به همین جهت قدرت دستگاه در حین برش کم نخواهد شد. اما در مدل تک فاز اگر از برق خانگی استفاده کنید. ممکن است در فشار زیاد آسیب ببیند. معمولاً این آسیب در قسمت خازن دستگاه می باشد.

اگر به دنبال خرید اره فلکه های کارگاهی هستید، پیشنهاد می شود که مدل سه فاز آن را تهیه نمایید. اگر به برق سه فاز دسترسی ندارید، در زمان استفاده از اره فلکه هیچ دستگاه دیگری را روش نکنید.

اره فلکه ای

اره فلکه ای صنعتی ( سایز بزرگ)

اره های نواری صنعتی همان‌طور که از نامشان پیداست در کارگاه ها و کارخانجات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی این دستگاه ها سه فاز هستند و عملیات برش کاری را با قدرت و دقت بیشتری انجام می دهند. در این اره ها به واسطه استفاده از موتور قدرتمند، گونیا های بزرگ‌تر و میز کار عریض، برای برش بسیار آسان تر و سریع تر استفاده می شود.

نکته:

اره های فلکه ای ۶۰ تا ۲۸۰ سانت در این گروه قرار می گیرند.

اره فلکه ای سی ان سی

خرید اره فلکه ای سی ان سی باید با دقت بسیار بالایی انجام پذیرد. این دستگاه های پیشرفته روند انجام برش را با دقت، سرعت و کیفیت بالاتری انجام می دهند. با توجه به اتوماتیک بودن این دستگاه ها، امکانات و خصوصیات منحصر به فردی دارند. برخی از این دستگاه ها برای برش گرد بینه، تنه درختان و برخی دیگر برای برش نازک چوب و برخی دیگر برای برش منحنی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات خرید اره فلکه ای

برای خرید اره فلکه ای و دیگر محصولات دیگر نظیر اره های دیسکی باید برخی از نکات مورد توجه قرار بگیرد. این ویژگی ها و نکات کمک می کند تا شما یک محصول با کیفیت و کاربردی را خریداری نمایید.

  • توجه به قطعات و کیفیت آن ها
  • توجه به برند دستگاه و ارم های تاییدیه
  • برای اطمینان از اصل بودن کلا باید به علامت بارکد روی دستگاه دقت کنید.
  • خرید از فروشگاه های معتبر سراسر کشور و یا خرید از وب سایت های معتبر
  • خرید از نمایندگی های فروش و شرکت های توزیع کننده
  • داشتن برگه ضمانت نامه و گارانتی
اره فلکه ای

لازم است بدانید که قطعات یکی از مهمترین بخش های اره فلکه ای هستند. اگر جنس آن ها نامرغوب باشد متاسفانه محصول خریداری شده کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. پس قبل از توجه به قیمت حتما قطعات را مورد توجه قرار دهید.

خرید اره فلکه ای به صورت غیر حضوری

در بعضی از مناطق دسترسی به اره های فلکه ای مناسب دشوار است. به همین جهت افراد نیاز دارند تا به شهرها و مناطق دیگر سفر کنند. این روزها فضای مجازی باعث شده است تا وب سایت های فروشگاهی ایجاد شود. این سایت ها کار را برای این افراد آسان نموده است.

چرا که بدون حضور و هزینه اضافی می توانند محصول مورد نظر خود را از طریق وب سایت های اینترنتی خریداری نمایند. فروشگاه اینترنتی ابزارایران توانسته است محصولات خود را به صورت عمده در سراسر کشور پخش نمایند. شما با هر قیمتی و هر برندی که بخواهید می توانید محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در ضمن محصول به صورت مستقیم در درب محل تعیین شده به دست شما می رسد. اگر هر گونه مشکلی بر روی دستگاه وجود داشته باشد شما می توانید آن را به فروشگاه مرجوع نمایید. پس با اطمینان به سراغ خرید اینترنتی و غیر حضوری بروید.

اره فلکه ای

حرف آخر

محصولاتی که در صنایع چوب مورد استفاده قرار میگیرند از نظر کار کرد باید بسیار با کیفیت باشند. چرا که این دستگاه ها قیمت نسبتا بالایی دارند و کارفرما قادر نیست به صورت مداوم دستگاه ها را تغییر دهد. پس دقت به کیفیت محصول، مرغوبیت کالا و همچنین برند آن می تواند به یک خرید خوب و با کیفیت بیانجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *