نکات نگهداری

ابزار همه کاره و کاربردهای آن

ابزار همه کاره از محصولات پر مصرف در صنعت تولید محصولات چوبی محسوب می شود. بیشترین تجهیزاتی که در صنعت چوب مورد استفاده قرار می گیرند نیاز است تا به صورت تکی خریداری شوند ولی ابزار همه کاره باعث شده تا محصولات پر کاربرد آنها در یک ابزار جای گرفته و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مرسولات چوبی بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

از جمله کاربرد هایی که ابزار همه کاره دارد می‌توان به سمباده برقی، سنباده لرزان، اره همه کاره و … اشاره نمود.

به جز صنعت چوب که بیشترین کاربرد را ابزار فوق دارد در کارگاه های رنگ کاری و آهنگری نیز می توان از این ابزار استفاده کرد. همچنین در صنعت ساختمان سازی و برای برش دادن انواع سنگ و گچ نیز این محصول بسیار کاربرد دارد.

اگر می خواهید با محصول فوق بیشتر آشنا شده و  در مورد تاریخچه تولید ، قیمت، کاربرد، نکات نگهداری و … آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

ابزار همه کاره چیست؟

در تمام کسب و کارها از جمله صنعت چوب، کارگاه های آهنگری و حتی رنگ کاری برخی ابزارها بسیار اهمیت دارند که خرید تکی آن ها هزینه های زیادی دارد، به همین خاطر است که محصولی چند کاره در بازار با قابلیت چند ابزار طراحی و تولید شده است که از آن به عنوان ابزار همه کاره یاد شده است.

ابزار همه کاره چیست؟
ابزار همه کاره چیست؟

رشد سریع فناوری و صنعت باعث شده است تا ابزار آلات به روز تر شده و کاربردی تر شوند. شما هم اکنون با خرید یک ابزار می توانید استفاده های متعددی از آن داشته باشید و همین باعث می شود تا هزینه کمتری پرداخت شده و هم اینکه در همه جا بتوانید ابزار را همراه خود داشته باشید.

استفاده از ابزار همه کاره باعث شده است تا یک مصرف کننده بتواند از ویژگی های متعدد آن استفاده کند از جمله این نکات و ویژگی ها می توان به:

  • حمل آسان
  • قیمت مناسب
  • هزینه کمتر برای مراقبت
  • اشغال جای کمتر برای نگهداری
  • همراه بودن همیشگی ابزار و تجهیزات
  • –    و …اشاره نمود که بسیار اهمیت دارد.

 پس اگر برای شما ویژگی های یاد شده اهمیت دارد می توانید به سراغ خرید این ابزار از فروشگاه های متعدد بروید. لازم است اشاره کنیم که خرید غیر حضوری این محصول می تواند صحیح ترین انتخاب برای شما در شرایط کنونی باشد.

تاریخچه استفاده از ابزار همه کاره

هر محصولی زمانی توسط یک شخص اختراع شده است که در حال حاضر به شکل های گوناگون تولید می شود. ابزار همه کاره نیز دارای تاریخچه قدیمی می باشد که در این بخش به آن اشاره خواهیم نمود.

 ابزار همه کاره در سال ۱۹۶۷ توسط فین طراحی و تولید شده است که در آن زمان به صورت کنونی طراحی و تولید نمی شد و تنها برای بخشی از کارها مورد استفاده قرار می گرفت.

استفاده از ابزار همه کاره در آن سال ها، برای فعالیت های ارتوپدی و همچنین فعالیت های گچ بری مورد استفاده قرار می گرفت. با رشد صنعت، استفاده از این محصول افزایش پیدا کرد به طوری که در سال ۱۹۸۰ استفاده از محصول باعث شد تا تغییرات جدیدی در آن رخ دهد.

تاریخچه استفاده از ابزار همه کاره
تاریخچه استفاده از ابزار همه کاره

این تغییرات باعث شد تا در صنعت ساختمان سازی ابزار همه کاره وارد شود و مصرف کنندگان به جای اینکه برای خرید چند محصول اقدام نمایند از این دستگاه برای چند مورد استفاده کنند. در نتیجه این امر باعث افزایش سرعت در ساخت و ساز و پیش بردن اهداف ساختمانی شد.

در سال ۲۰۰۸ دیگر تایم و زمان استفاده کردن از این اختراع به اتمام سید و مدل ها  و طرح های جدیدی از ابزار همه کاره وارد بازار کار شد.

 شرکت های مشهور برای طراحی و ساخت این وسیله دست به کار  شدند که از اولین برندهای تولید کننده می توان به بوش، درمل و … اشاره نمود.

استفاده از پد در ابزار همه کاره

همان گونه که گفته شد در صنایع مختلفی هم اکنون از ابزار همه کاره استفاده می شود. با توجه به شرایط هر نوع شغلی پدهای متعددی درون جعبه دستگاه قرار داده شده است. پس باید در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید و دستگاهی را با کار کرد مناسب کار خود خریداری کنید.

هر پد که درون جعبه قرار داده شده است با توجه به نوع برند مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی اینکه شما نمی توانید پد بوش را برای پد میلواکی استفاده کنید.

پدها با توجه به نوع نیاز شما قابل تغییر هستند و به راحتی می توانید آن ها را تغییر داده و استفاده نمایید.

لازم است اشاره کنیم که هم اکنون شرکت بوش و شرکت درمل تولیدات خود را به نحوی انجام داده اند که پدهای هر برند با پدهای برند دیگر قابلیت تغییر دارد. در این صورت اگر سری ها و یا پدهای هر یک از این دو برند دچار مشکل شد شما قادر هستید از پد برند دیگر استفاده نمایید.

طریقه کار کرد ابزار همه کاره

شما با توجه به نوع شرایط خود قادر هستید از قسمت های مختلف ابزار همه کاره یعنی اره برقی، سنباده برقی و همچنین کاردک برقی استفاده کنید.

برای ایجاد شیارها و برش ها نیز سری های مخصوصی در جعبه ابزار همه کاره وجود دارد که شما قادر هستید از آن ها با توجه به شرایط استفاده کنید.

استفاده از پد در ابزار همه کاره
استفاده از پد در ابزار همه کاره

در این قسمت به چگونگی کار کرد این محصول پر کاربرد اشاره می کنیم تا شما قبل از استفاده با شرایط آن آشنا شوید.

در ضمن باید توجه کنید که رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با این ابزار بسیار اهمیت دارد پس سعی کنید برای حفظ سلامتی خود نکات را مورد توجه قرار دهید.

  • قبلا از روشن کردن باید نوع سری مورد نظر را در جای خود نصب کنید.
  • دقت کنید که این قسمت، یعنی پد به درستی در جای خود نصب شده باشد.
  • سپس می توانید دستگاه را روشن کنید.
  • این ابزار بعد از روشن شدن به صورت چرخشی و یا لرزشی فعالیت خود را انجام داده و باعث به حرکت در آمدن پدها می شود.
  • شما می توانید این دستگاه را در سه درجه تنظیم نمایید.

نکته مهم:

ابزار همه کاره بعد از شروع به فعالیت در مدت زمان استفاده قادر است حدود ۲۰ هزار ضربه در دقیقه به قسمت مشخص شده وارد کرده و به انجام فرایند کاری با سرعت زیاد کمک نمایید.

شرایط استفاده از ابزار همه کاره

هر دستگاهی با توجه نوع استفاده ای که دارد باید مورد رسیدگی نیز قرار بگیرد. در استفاده از ابزار همه کاره شما باید به برخی از نکات مهم توجه کنید تا هم ایمنی خود را حفظ کرده و هم از رسیدن آسیب های جدی به دستگاه جلوگیری نمایید.

  • بیش از حد توان از دستگاه استفاده نکرده و به آن فشار وارد نکنید.
  • موتور دستگاه را به صورت لحظه ای خاموش و روشن نکنید.
  • اجازه دهید دستگاه به آرامی کار کند. ممکن است زمان زیادی برای کار کردن و انجام خدمات از شما بگیرد ولی به یاد داشته باشید که عمر دستگاه  را افزایش می دهد.
  • شما باید به آرامی دستگاه را به طرفین حرکت دهید تا فرایند کاری به درتس انجام شود و موتور دستگاه سلامتر بماند.
  • بر روی قطعات سخت قبل از استفاده از ابزار همه کاره با دریل سوراخی ایجاد نمایید تا دستگاه کار کرد سریعتری داشته باشد.
  • ممکن است بر روی قطعه ابزاری مانند پیج و یا میخ وجود داشته باشد که به سر دستگاه آسیب وارد کند، شما به عنوان اپراتور باید مراقب این مووضع باشید.
شرایط استفاده از ابزار همه کاره
شرایط استفاده از ابزار همه کاره

توجه به نکات مهم در هنگام خرید

وقتی قصد دارید ابزار همه کاره را تهیه کنید باید به برخی نکته ها در هنگام خرید توجه داشته باشید. این نکته ها باعث می شود تا یک انتخاب درستی داشته باشید.

  • در هنگام خرید به ولت و آمپر دستگاه توجه کنید. چرا که نشان گر قدرت دستگاه است. اگر کار شما نیاز به قدرت بیشتری دارد از دستگاه با آمپر و ولت بالا استفاده کنید در غیر این صورت می توانید از محصول با قدرت کمتر استفاده نمایید.
  • اگر نیاز به سرعت خاصی دارید در هنگام خرید به سرعت نوسان آن دقت داشته باشید.
  • دقت به وزن دستگاه نیز می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. چرا که شما مجبور هستید با در دست داشتن دستگاه کارهای زیادی را انجام دهید از این رو وزن یکی از ایتم های مهم در هنگام خرید است.

چگونگی نگهداری از دستگاه همه کاره

اگر می خواهید که دستگاه شما مدت زمان بیشتری فعالیت نماید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • داشتن برنامه منظم برای نگهداری از دستگاه
  • نظافت به موقع و جدا سازی گرد و غبار از روی دستگاه
  • یادگیری روش درست مراقبت از دستگاه
  • خریدن محصولات جانبی برای دستگاه
  • دیدن آموزش قبل از استفاده از دستگاه
  • سرویس به موقع ابزار همه کاره
توجه به نکات مهم در هنگام خرید
توجه به نکات مهم در هنگام خرید

خرید اینترنتی همه کاره

خرید دستگاه همه کاره به صورت سنتی و از طریق فروشگاه ها و نمایندگی ها امکان پذیر است ولی هم اکنون باید توجه داشته باشید که فضای مجازی پیشتاز در خرید و فروش این محصولات می باشد و شما می توانید هر محصول را با هر نوع قیمتی از نقاط مختلف کشور خریداری کرده و در درب منزل آن را دریافت نمایید.

از جمله شرکت های فروشندگاهی اینترنتی می توان به ایران ابزار اشاره نمود که توانایی فروش انواع مختلف این محصول را داشته و در برندهای مختلف قادر است محصولات خود را در بین خریداران عرضه کند.

قیمت دستگاه همه کاره

هم اکنون شما نمی توانید قیمت ابزار همه کاره را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشید. چرا که نوسانات بازار باعث شده است تا قیمت ها به صورت صعودی افزایش داشته باشد. یک فروشنده نتواند قیمت ثابتی برای محصول تعیین کند.

در این بین شما به عنوان یک خریدار تنها می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و یا تماس با شرکت ها و فروشگاه های توزیع کننده از قیمت های به روز اطلاع کسب نمایید.

خرید اینترنتی ابزار همه کاره
خرید اینترنتی ابزار همه کاره

لارم است اشاره کنیم که قبل از اقدام به خرید و مراجعه حضوری به فروشگاه ها و یا خرید به صورت آنلاین، حتما از قیمت محصول اطلاع کسب کنید.

حرف آخر

خرید اره برقی، سنباده برقی، کاردک برقی و … می تواند هزینه های بالایی برای شما به عنوان یک خریدار داشته باشد. ابزار همه کاره تنها با در دست داشتن سری ها یا همان پد قادر هستند کار کرد تمام این ابزارآلات را برای شما فراهم نمایند.

سعی کنید در انتخاب این محصول دقت داشته باشید تا بتوانید به تمام امکانات و کارایی آن دسترسی کامل داشته باشید. چرا که ممکن است به دلیل افت قیمت، برخی از امکانات بر روی دستگاه طراحی نشده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *