جک سوسماری بادی, معرفی ابزار

آشنایی با جک سوسماری بادی و کاربرد آن

جک سوسماری بادی از جمله ابزارآلاتی است که در صنعت تعمیرات خودرو کاربرد بسیاری دارد. بنا به داده های تاریخی ایده ی اولیۀ تولید جک با ظرفیت بالا به قرن نوزدهم برمی گردد. که بعد ها با تکامل یافتن آن به یک ابزار حیاتی و مهم در عرصه ی تعمیرات تبدیل شد.

به دلیل فاصله کم با سطح زمین برای تعمیر خودرو های سورای نیاز به دو راه کار داریم.
اولی حفر یک چاه: این روش مخصوص برای تعمیرگاه ها است. اتومبیل با قرار گرفتن بر روی آن، شعاع دید و عملکرد تعمیرکار را افزایش می یابد.
راهکار دوم استفاده از جک سوسماری بادی یا هیدرولیکی: استفاده از جک می تواند کمک زیادی به انجام خدمات تعمیرات می باشد. این جک ها یه گونه ای طراحی شده اند که قابلیت بلند کردن وزن تقریبی معادل با ۲ الی ۶۰ تن را دارا هستند.

در ادامه ی این مقاله با جک سوسماری بادی و یا همان جک سوسماری پنوماتیک، کاربرد آن، ویژگی های محصول و شرایط خرید بیشتر آشنا خواهیم شد. در ضمن شما با مراجعه به مقاله جک سوسماری هیدرولیکی می توانید با این محصول نیز بیشتر آشنا شوید.

جک سوسماری بادی
جک سوسماری بادی

منظور از سیستم های بادی یا پنوماتیک چیست؟

برای آشنایی بهتر با جک سوسماری بادی ابتدا باید با واژه و عملکرد سیستم های پنوماتیک آشنا شویم. کلمه ی پنوماتیک برگرفته از واژه ی یونانی پنوما به معنی باد میباشد. به طور کلی کلمه ی پنوماتیک به معنای استفاده از فشار هوا برای تولید و ایجاد انرژی مکانیکی تلقی می شود.

اجزای تشکیل دهنده سیستم های پنوماتیکی به صورت زیر تقسیم بندی می شوند :

  • کمپرسور
  • محفظه ذخیره هوای فشرده
  • شیر های کنترل
  • عملکر دها
  • خشک و خنک کننده هوای فشرده
جک سوسماری بادی
جک سوسماری بادی

در جک سوسماری بادی، نیروی بالا برنده توسط هوای فشرده تحقق می یابد. این الگو به معنای وجود یک محفطه هوا است که با پر شدن خودکار، حجیم تر شده و اتومبیل را بالا می برد.

تفاوت سیستم های بادی و هیدرولیکی در چیست؟

جک سوسماری بادی با جک های هیدرولیکی دارای تفاوت هایی می باشد. ما در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.
در سیستم های هیدرولیکی به جای استفاده از فشار هوا از روغن های مخصوص استفاده می شود.

نکته ی دیگر این است که روغن ذخیره شده در سیستم های هیدرولیکی بار ها مورد استفاده قرار می گیرد. درحالی که در سیستم های بادی فشار هوا بعد از استفاده به فضای بیرونی آزاد می‌شود.

تفاوت دیگر این دو مربوط به فشار نیروی آنها برمی گردد. در سیستم های هیدرولیکی فشار ایجاد شده به مراتب بیشتر از فشار در سیستم های بادی است.

بنابراین می‌توان گفت سیستم های پنوماتیک از بازده کمتری نسبت به سیستم های هیدرولیکی برخوردار هستند.

جک سوسماری بادی
جک سوسماری بادی

جک سوسماری بادی و یا پنوماتیک

از وقتی که جک سوسماری بادی وارد تعمیرگاه ها شده است سرعت کار در این عرصه افزایش پیدا کرده است. زیرا جمع کردن فشار هوا با کمک کمپرسور در کمترین زمان رخ می دهد.

می توان کاربرد جک سوسماری بادی با کاربرد جک سوسماری هیدرولیکی را مکمل یکدیگر دانست. هر چند از لحاظ سرعت کار جک سوسماری پنوماتیک نسبت به مدل هیدرولیکی برتری دارد.

اما نباید فراموش کرد قدرت جک های هیدرولیکی به مراتب بیشتر از جک های پنوماتیک می باشد.

جک سوسماری بادی در ظرفیت های متفاوت حدود ۲ الی ۴۰ تن تولید می شود. همچنین به دلیل راندمان بالایی که دارند، مورد استقبال صنعت گران حوزه ی تعمیرات قرار گرفته اند.

جک سوسماری بادی و یا پنوماتیک
جک سوسماری بادی و یا پنوماتیک

نحوه ی عملکرد جک سوسماری بادی

برای استفاده از جک سوسماری بادی فشار شیلنگ کمپرسور را بر روی ۶ بار تنظیم می کنیم. در مرحله بعدی اهرم شیر ورودی هوای جک را باز می کنیم تا خودرو را تا ارتفاع دلخواه و متناسب با نوع جک بالا بیاورد.

پس از رسیدن به ارتفاع دلخواه شیر باد را می بندیم تا در همان ارتفاع تابت بماند. بعد از اتمام کار برای پایین آوردن جک، شیر هوا را مجددا باز می کنیم تا فشار هوای داخل آن تخلیه شود.

نوع دیگری از جک ها تحت عنوان جک سوسماری بادی – هیدرولیکی وجود دارد که برای بالا بردن وزن های سنگین تر طراحی شده اند.
نحوه ی عملکرد این دستگاه به این صورت است که با فشار دادن اهرم جک فشار نیروی پنوماتیکی باعث به حرکت درآمدن پمپ هیدرولیکی در داخل دستگاه می شود و جک شروع به بالا رفتن می کند.

نکات ایمنی و سلامت محصول جک سوسماری بادی

در استفاده از ابزار های پنوماتیکی مانند جک سوسماری بادی باید به نکات ایمنی توجه داشت. زیرا دانستن نحوه ی استفاده از سیستم هایی که تحت فشار هوا کار می کنند امری مهم و ضروری است.

نحوه ی عملکرد جک سوسماری بادی
نحوه ی عملکرد جک سوسماری بادی

در این قسمت به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم :

  • ابزار خود را همیشه تمیز نگهدارید تا از مسدودی و فشردگی آن جلوگیری شود.
  • از تجهیزات جانبی سایر ابزار ها، برای سیستم های پنوماتیکی استفاده نکنید.
  • نهایت دقت را در هنگام جابجایی داشته باشید.
  • سعی کنید در هنگام استفاده از این ابزار آلات اشخاص دیگری در کنار شما نباشد.

قیمت خرید جک بادی

وقتی که شما قصد خرید جک سوسماری بادی دارید می توانید از طریق وب سایت ابزار ایران اقدام به خرید کنید. در این وب سایت محصولات متعددی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

برندهای مختلف ایرانی و خارجی توانسته اند خود را در بازار های ایرتن جای داده و مورد توجه قرار بگیرند.

شما می توانید به عنوان خریدارن این محصول از طریق فضای مجازی اقدام کرده و با قیمت های متناسب با مقدار نیاز خود بهترین خرید را انجام دهید.
این روزها خرید به صورت اینترنتی یک موضوع کاملا اساسی است. چرا که بیشتر محصولات در تمام فروشگاه ها وجود ندارد. ممکن است شما برای خرید مجبور به حضور در شهرهای دیگر شوید.

پس به راحتی با مراجعه به وب سایت های معتبر اقدام به خرید کرده و بدون حضور یک برند مناسب را خریداری نمایید.

نکات مهم تاثیر گذار در قیمت

قیمت هر محصول با توجه به نوع برند آن متفاوت است. هر محصولی که خریداری می کنید مطمئنا به دلیل برند بودن قیمت بالایی دارد. از این رو شما باید دقت کافی داشته باشید که برای چه نوع برندی و با چه کیفیتی قیمت بالایی پرداخت می کنید.

در حال حاضر محصولات ایرانی در بازار و فروشگاه های اینترنتی رقابتی تنگاتنگ با محصولات خارجی دارند. شما بدون ترس می توانید این محصولا را با یکدیگر مقایسه کرده و خرید خود را انجام دهید.

قیمت گذاری با توجه به نوع برند، نوع جنس و طراحی، بزرگی و کوچکی جک سوسماری بادی، داشتن گارانتی و … بستگی دارد.
از جمله مواردی که شما باید در هنگام خرید به آن توجه نمایید گارانتی محصول است.

قیمت خرید جک سوسماری بادی
قیمت خرید جک سوسماری بادی

گارانتی تاثیر به سزایی در اقدامات پس از تولید دارد. پس با دقت این محصولات را انتخاب نمایید. در آخر باید اشاره کنیم که این شما هستید با توجه به نوع نیاز خود باید بهترین خرید را داشته و انتخاب مناسبی را تجربه نمایید. پس بی درنگ یک فروشگاه مجازی را انتخاب کرده و سپس محصول خود را خریداری کنید.

حرف آخر

این روز های صنعت سیستم های پنوماتیکی به سبب در دسترس بودن همیشگی هوا مورد استقبال سایر شرکت های تولید کننده ی ابزار آلات مختلف قرار گرفته است.

روز به روز بر تعداد دستگاه هایی که سیستم های بادی را جایگزین سیستم های قدیمی می کنند افزوده می شود. مانند : اره بادی، پیچ گوشتی بادی، دریل بادی، چکش بادی و فرز بادی

فعالان حاضر در عرصه ی تعمیرات و سایر شغل هایی که از جک سوسماری بادی استفاده می‌کنند به خوبی از ارزش و اهمیت این ابزار مطلع هستند.

شما می توانید جک سوسماری بادی و یا هر ابزار دلخواه دیگر خود را از سایت های مختلف به صورت غیر حضوری و یا در صورت امکان به صورت حضوری خریداری کنید.

در نگاه اول شاید قیمت این محصول شما را در دو راهی قرار دهد اما باید عنوان کرد بر اساس میزان فروش می توان ادعا کرد که اغلب خریداران از این محصول رضایت داشته اند.

لازم است اشاره کنیم که محصولی را انتخاب کنید که مورد نیاز شما باشد و نیاز به تعویض دوباره آن نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *