شیارزن

شیارزن چیست و موارد استفاده از آن

 

شیارزن چیست در این مقاله قصد داریم به طور کامل د رمورد این دستگاه مطالب مهمی را ارائه نماییم. محصولاتی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند در حال افزایش هستند و هر یک دارای ویژگی ها و کاربردهای خاص به خود می باشند.

این دستگاه نیز همان گونه که مشخص است برای ایجاد شیار به کار برده می شود. با این حال قصد داریم به معرفی کلی و اجمالی در مورد کاربرد این محصول و موارد استفاده از آن بپردازیم.

لازم است بدانید که در صنعت ساختمان سازی دستگاه ها و ابزارآلات زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این موارد می توان به فرزها، سنباده زن ها و همچنین دریل ها اشاره نمود.

شیارزن چیست
 

شیارزن چیست؟

برای کندن جای لوله ها، قوطی های برق و … در دیوار ها و کف ساختمان ها نیاز است که یک دستگاه قوی مورد استفاده قرار بگیرد. از این دستگاه شیار زن تولید شده است. این دستگاه که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد در دو مدل یک تیغ و دو تیغ تولید شده و در بازار موجود است.

لازم است بدانید که در دستگاه های دو تیغ شما می توانید سرعت را به صورت دستی تنظیم نمایید. در صورتی که در دستگاه های یک تیغ این امکان فراهم نمی باشد.

در هنگام برش گرد و خاک ناشی از شیار ایجاد می شود. برای اینکه بتوان این گرد و غبار را محار نمود در دستگاه های به روز شیار زن و در انتهای آن ها یک دمنده نصب شده است. این دمنده گرد و غبار را در خود جای داده و آن را مهار می کند.

شما برای اینکه بتوانید محل برش را به راحتی نشانه گذاری کنید می توانید از محصولات جدید خریداری نمایید. دستگاه های جدید شیار زن دارای لیزر برای نشانه گذاری هستند. این لیزر می تواند عمل برش زدن را راحت تر کرده و مانع از کج شدن مراحل برش شود.

مشخصات دستگاه شیارزن
 

مشخصات دستگاه شیارزن

وقتی که شما قصد خرید یک دستگاه شیارزن را دارید باید به برخی از مشخصات آن توجه داشته باشید. قبل از اینکه این دستگاه ها به وجود بیایند و طراحی شوند کار لوله گذاری در ساختمان با دشواری همراه بود. چرا که برای ایجاد شیار از لوازم غیر اصولی استفاده می شد.

ولی امروزه این دستگاه به کمک پیمانکاران آمده است. با این دستگاه هم سرعت کار بالا رفته و هم کیفیت آن افزایش پیدا می کند.

از جمله مشخصات مهمی که این دستگاه ها دارند می توان به صفحه تشکیل دهنده آن اشاره نمود. صفحه این محصول از گرانیت بر، کلید ضد غبار، بلبرینگ، گیربکس، می توان اشاره نمود.

یکی دیگر از ویژگی های مهم که می توان در انتخاب اصل بودن دستگاه نیز به شما کمک نماید داشتن گارد محافظتی است. این گارد در حین کار تمام ذرات و گرد و غبار را به بیرون هدایت می کند. در ضمن جنس تشکیل دهنده این قطعه از آلومینیوم است.

برای اینکه دستگاه موتور قدرتمندی داشته باشد این قطعه را از آرمیچر و بالشتک تولید کرده اند. به همین دلیل قدرت بالایی در انجام فعالیت دارد. لازم است بدانید که این قطعات باید در برابر گرد و غبار مقاوم باشند.

قطعاتی که در تولید این قطعه به کار رفته است به گونه ای طراحی شده که مانع جذب گرد و غبار می شود. چرا که اگر گرد و غبار به بدنه دستگاه جذب شود قطعات زودتر خراب می شوند.

داشتن دسته دی شکل کمک می کند تا پیمانکار و یا کسی که با دستگاه کار می کند کمتر خسته شود.

وقتی که با این دستگاه کار می کنید نیاز ندارید که نیروی زیادی به آن وارد نمایید. تنها با کمی فشار دادن نیروی مورد نظر به دستگاه وارد شده و خود فعالیت مورد نظر را انجام می دهد.

مشخصات دستگاه شیارزن
 

ویژگی های مهم شیارزن

شیارزن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ شیارز ن ها دارای ویژگی های بسیار مهمی هستند. این ویژگی ها باعث شده تا کیفیت دستگاه افزایش یابد. برای اینکه شما با این ویژگی ها و نکات مهم دستگاه شیارزن آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

سرعت

دستگاه با توجه به نوع برش نیازمند سرعت متفاوتی است. ولی بهتر است با سرعت متوسط با دستگاه کار کنید. چرا که سذعت بالا باعث می شود تا دستگاه شما زودتر آسیب ببیند. به دلیل قدرتمند بودن این دستگاه، برش زدن و ایجاد شیار در دیوارهای گچی بسیار راحت تر انجام می شود.

اندازه

این دستگاه در اندازه ها مختلف طراحی شده است. تغییر در اندازه دستگاه، باعث ایجاد تغییر در دیسک آن می شود. برای برش و ایجاد شیار بر روی دیوار استفاده از مدل های ۱۲۵ و ۱۵۰ توصیه می شود. ولی اگر شما می خواهید لوله های بزرگتری را بر روی دیوار و یا کف ساختمان جا سازی کنید نیازمند استفاده از دستگاه ۲۳۰ هستید. باید بدانید که استفاده از این مدل از شیارزن نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد.

ویژگی های مهم شیارزن
 

طراحی

یکی از نکاتی که در طراحی دستگاه شیار زن مورد توجه قرار گرفته است دسته آن می باشد. دسته یکی از قطعات مهم در ایجاد خستگی برای اپراتور می باشد. به همین جهت شما با توجه به نوع طراحی این دستگاه به هیچ عنوان با کار کردن از آن خسته نمی شوید. لازم است بدانید که این دستگاه به دلیل اینکه به صورت عمودی کار می کند دارای وزن کمتری است. اگر دستگاه وزن بیشتری داشته باشد باید از دو دسته برای آن استفاده کنید.

داشتن محفظه جذب گرد و غبار

این محفظه در دستگاه های مدرن وجود دارد. همین امر باعث شده تا افراد زیادی به سراغ دستگاه های جدید بروند. در دستگاه های قدیمی محفظه گرد و غبار وجود ندارد پس بهتر است در هنگام کار با آن از ماسک استفاده نمایید.

ایمنی

یک بخش مهم در کار با این دستگاه رعایت ایمنی است. شما می توانید با محفظه اضافی که بر روی دستگاه شیار زن قرار داده شده است ایمنی خود را تامین کنید. در ضمن اگر استفاده زیادی از دستگاه دارید برای اینکه به کاهش شخستگی خود کمک کنید بهتر است به از دستکش های ضد لرزش استفاده نمایید. استفاده از ماشک برای استفاده طولانی مدت از این دستگاه ها توصیه می شود.

ویژگی های مهم شیارزن
 

فوائد استفاده از شیارزن

ممکن است برخی از کارفرمایان برای اینکه هزینه خود را کاهش دهند استفاده از شیارزن را امری نادرست بدانند. در این قسمت می خواهیم به این نکته بپردازیم که استفاده از شیارزن چه فائده هایی برا ما دارد. اگر شما نیز قصد خرید این محصول را دارید در این قسمت همراه ما باشید.

  • این دستگاه به مانند اره گرد و فرز کار خود را انجام می دهد. به این صورت که دیسکت ها جای اره برقی فعالیت می کنند. و تیغه ها بر عکس فرز از یکدیگر فاصله دارند. برای اینکه بتوان برش و شیار را ایجاد نمود نیاز است تا دستگاه را به محل مورد نظر فشار دهید تا در عمق تعیین شده شیار مورد نظر شما را ایجاد کند.
  • استفاده از شیارزن سرعت کار شما را افزایش می دهد. اگر شما از دستگاه فرز استفاده می کنید باید بدانید که به کندی فعالی شما پیش خواهد رفت. پس اگر خواهان انجام کار با سرعت بالا هستید شیارزن را انتخاب کنید.
  • برخی از مدل های شیارزن امکان افزودن و نصب کردن جاروبرقی خانگی و صنعتی را دارد. اگر دستگاه شما این امکان را داشت. با نصب کردن شیارزن می توانید گرد و غبار را جمع آوری نمایید.
  • با توجه له مدل دیسک شیار زن از ۱۲۵ تا ۲۳۰، شما با توجه به عمق و متریال مورد نظر می توانید دستگاهمورد نظر را خریداری کنید.
فوائد استفاده از شیارزن
 

نحوه کار با دستگاه شیارزن

برای اینکه بتوانید به درستی با دستگاه شیارزن کار کنید قبل از آموزش باید به سوال شیارزن چیست جواب دهید. حال که به جواب سوال خود رسیدید باید کار و آموزش با دستگاه را بیاموزید.

آموزش و یادگیری کار با این دستگاه بسیار ساده است. ولی برای اینکه خطری متوجه شما نشود بهتر سات در کنار یک متخصص کار را شروع کرده و بعد از تسلط کامل به تنهایی برای انجام کار اقدام کنید.

  • تیغ ها برای انجام کار در جهت عقربه های ساعت شروع به کار می کنند.
  • بعد از انتخاب سطح مورد نظر، هم اکنون دستگاه را روشن کنید.
  • بعد از روشن شدن، هم اکنون باید دستگاه را به آرامی بر روی دیوار حرکت دهید. این حرکت باید از قسمت بالا به سمت پایین انجام شود.( اگر شما فشار زیادی به دستگاه وارد کنید باعث می شود تا فرایند صحیح کار سدتگاه کاهش پیدا کند.) در این حین باید دستگاه در خلاف عقربه های دستگاه حرکت نماید.
  • بهتر است قبل از شروع کار از ماسک استفاده کرده و محل مورد نظر را آب پاشی کنید. با این کار گرد و غبار کمتری ایجاد می شود.
نحوه کار با دستگاه شیارزن
 

توجه به نکات مهم در هنگام خرید

وقتی که برای خرید شیارزن اقدام می کنید باید برخی از نکات و ویژگی ها را برای خود مد نظر داشته باشید. در این صورت به راحتی انتخاب خوبی خواهید داشت.

بعد از معرفی و شناخت شیار زن چیست هم اکنون زمان آن رسیده که در هنگام خرید به برخی از نکات توجه داشته باشید:

  • قبل از هر چیز به سراغ فروشگاه های معتبر بروید.
  • در هنگام خرید به نام برند دستگاه توجه کنید.
  • به جنس قطعات، سرعت دستگاه، تجهیزات اضافی و … توجه داشته باشید.
  • دستگاه خریداری شده باید گارانتی و ضمانت نامه معتبر داشته باشد.
  • دقت به مدل و اندازه دیسک دستگاه اهمیت بالایی دارد.
  • اگر قصد خرید دستگاه های دارای محفظه برای جمع آوری گرد و غبار هستید، حتما در هنگام خرید این نکته را مورد نظر داشته باشید.
  • در صورت نیاز می توانید خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

قیمت دستگاه شیارزن

در مقاله شیارزن چیست یک مووضع مهم مطرح است و آن هم قیمت محصول می باشد. یکی از نکاتی که در هنگام خرید اهمیت دارد قیمت محصول است. شیارزن ها به دلیل کاربردی بودن ممکن است قیمت های متعددی داشته باشند. این شما هستید که باید انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید که خرید دستگاه با برند خارجی مطمئنا قیمت بالاتری خواهد داشت. از این رو به برند دستگاه و نوع کار کرد آن توجه نمایید.

قیمت دستگاه شیارزن
 

سعی کنید به جنس و معتبر بودن دستگاه توجه بیشتری داشته باشید تا نسبت به قیمت بالای آن گله مند شوید. اگر از قیمت ها اطلاع ندارید از طریق وب سایت های معتبر و همچنین مراکز فروش قادر به دریافت اطلاعات به روز خواهید بود.

در حال حاضر وب سایت اینترنتی ابزارایران بهرتین محصولات و دستگاه های شیارزن را با قیمت مناسب عرضه می کند. برای خرید می توانید به این وب سایت مراجعه نمایید.

حرف آخر

بهترین امکان برای خرید دستگاه شیارزن وب سایت اینترنتی است. امروزه فضای بیماری باعث شده تا حضور رد اجتماع خطرآفرین باشد. به همین جهت شما به راحتی می توانید در از طریق اینترنت خرید خود را انجام دهید.

شیارزن به شما کمک می کند تا یک کار خاص و با کیفیت را تحویل مشتری دهید. همین امر باعث مطرح شدن شما شده و به عنوان یک کارفرمای معتبر شناخته می شوید.

پیشنهاد می کنیم برای هر مرحله از کار خود از دستگاه های مناسب با آن استفاده نمایید. برای به دست آوردن اطلاعات کافی می توانید در پایگاه دانش وب سایت ابزارایران مطالب مهمی را مطالعه کرده و در مورد محصوللت مختلف کسب اطلاع نمایید.

ما سعی کردیم در این مقاله شیارزن چیست به معرفی و ارائه مطالب مهمی در مورد این محصول بپردازیم. امیدوار هستیم که این نکات برای شما کاربردی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *